Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag hatt første kjøretur og EU-kontroll med prosjektet mitt. Kjøpte det for over et år siden, så ting går ikke akkurat fort. Har ingen tidsplan i det hele tatt, så jeg regner med at det tar litt tid.

EU-kontrollen var faktisk ikke så ille, med tanke på at bilen har stått i 4 år;

- Bremsebelegg for tynne venstre bak

- Bremserør svekket pga rust, venstre fremme

- Parkbrems dårlig bremsevirkning

- Defekte vindusviskere (og nei, jeg har ikke sjekka sikringer enda)

- Defekte retningslys; sideblinklys venstre og høyre (På skjerm. Blitt skifta skjerm for noen år siden. Mangler blinklys der)

- Ekstra hjelpelys; defekt glass venstre side, feil funksjon høyre side (ikke lys)

- Bakaksel - dårlig innfesting venstre og høyre (dårlige foringer)

- Slitt casterstag; venstre foran (dårlig foring)

- Bilbelter - feil ved rulle venstre og høyre foran

Er noen timers arbeid, men hadde fryktet det skulle være mye, mye verre. Tar sikte på EU-godkjenning først, deretter rustfjerning og lakkering, og interiør til sist. Når jeg evt. blir ferdig, det vil vise seg, men regner med å kose meg i garasjen i lang, lang tid :)

Noen der ute som vet hvor jeg kan få tak i foringer etc, forresten? Mekonomen og Meca har jo stort sett kun til 3- og 5-serier.

14hhbv3uraebor3ewhqd.jpg

b0r5evj6di2lappy3pht.jpg

Kommer flere bilder etterhvert. Mest sannsynlig plutselig ;)

Skrevet

Motor og drivverk er sånn nogenlunde i orden. Motoren går ikke helt jevnt, men finner nok ut av det med litt hjelp fra en kompis. Drivverk virker å være helt ok. Ikke noe slark noe sted, og kassa girer jevnt og fint. Er en del småpjusk i motorrom, men ikke noe alvorlig. Bytte fordeler (er fiksa med gaffa nå... If you can't fix it with Gaffa, you haven't used enough!), skru fast litt beholdere og stripse fast noen ledninger... Småplukk. Står overhaling av motor på langtidsplanen min, men trengs ikke enda. Håper jeg ;)

Skrevet

Høres jo ut som en del ting å gjøre. Skal ikke behøve å kjede deg på en stund, hvis du ikke går lei da :) Du får slenge ut noen bilder av motorrommet og interiøret også.

Og by the way. www.koed.no har sikkert mesteparten av delene du etterlyser.

Skrevet

Fristende, men er redd madammen hadde hatt synspunkter, for å si det mildt ;)

Måtte nok vært latterlig billig for at jeg skulle få det godkjent av økonomisjefen. I hvertfall på nåværende tidspunkt.

Skrevet

Var å henta nye dempere til fremme i dag. Har ikke hatt tid til å skru noe enda, men fikk tatt noen bilder jeg tenkte å legge ut:

ifjmf8lnaxkso8hw6pki.jpg

p8sa9k2kk8bni6twg87n.jpg

5hdx58dno22wdbwy5xv6.jpg

zholeadhbiv3872mxk7l.jpg

Nye støtdempere fremme, og diverse listverk utvendig.

j1a52ugln7lvd733vds2.jpg

2saikq5knnyteyogwdl7.jpg

ucc1vt6zyersz33z7owd.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...