320it Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Lurer litt på om det er noe galt med m3'en. Bremsen virker heller dårlig når den har stått parkert, pedalen er hard. men når jeg starter den er den helt som vanlig, den skal jo virke som om du har motoren igang, om du ikke pumper flere ganger da? (dårlig forklart, håper dere skjønner:) ) clutchen er også litt rar (i forhold til 320'en) den tar ca en halv cm ut fra bunn, og det er heller lite område å slure på. veldig knapp altså. En annen ting er oljetempen, den skal jo være på ca 80 grader. men her ligger den mellom 90-100 på vanlig kjøring. er den noe termostat til oljekjøleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Angående oljetemp, At den legger seg på 90 grader er ikke farlig, er det lenge siden du byttet olje og hvilken olje brukte du? Hvordan blir oljetempen om du kjører hardt? (om du har prøvd den på bane f.eks.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet August 6, 2009 Forfatter Share Skrevet August 6, 2009 Angående oljetemp,At den legger seg på 90 grader er ikke farlig, er det lenge siden du byttet olje og hvilken olje brukte du? Hvordan blir oljetempen om du kjører hardt? (om du har prøvd den på bane f.eks.) tempen holder seg greit den, men innbiller meg at den skal være 80 grader, men det er vell ikke så nøye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 clutchen er også litt rar (i forhold til 320'en) den tar ca en halv cm ut fra bunn, og det er heller lite område å slure på. veldig knapp altså. Jeg har det også slik. Når jeg byttet fra 320 til 328 motor med kasse og ny clutch og etter vi lufta clutchen så ble den slik, har ikke fått den noe bedre. Vet ikke om den skal være sån eller om det kan fikses på en måte. Men er jo en tilvenningsak så funker jo fint som den er og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Angående oljetemp,At den legger seg på 90 grader er ikke farlig, er det lenge siden du byttet olje og hvilken olje brukte du? Hvordan blir oljetempen om du kjører hardt? (om du har prøvd den på bane f.eks.) tempen holder seg greit den, men innbiller meg at den skal være 80 grader, men det er vell ikke så nøye. Ved litt aktiv kjøring er det helt normalt at den går opp mot 100grader, så at den ligger på 90 er ikke uvanlig. GT'n min ligger på ca 80-85 grader ved vanlig kjøring men kryper fort opp i 100 grader ved aktiv kjøring (dog har til dags dato ikke passert 100 grader selv på bane). Om jeg ikke husker feil står det i instruksjonsboka at det er normalt om den passerer 100 grader og mot 120 grader ved vedvarig hard kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Det første spørsmålet ditt skjønte eg lite av,men uten motor igang vil pedalen være hard pga null vakuum i br.kr.forsterker. Det andre spørsmålet vil eg mistenke slitt clutch eller slavesylinder,muligens luft. Ved å pumpe på clutch pedal gjentatte ganger,forandrer slurepunktet seg da? Oljen vil alltid ligge minst 10 grader over kjølevæsketemperaturen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet August 6, 2009 Forfatter Share Skrevet August 6, 2009 Det første spørsmålet ditt skjønte eg lite av,men uten motor igang vil pedalen være hard pga null vakuum i br.kr.forsterker.Det andre spørsmålet vil eg mistenke slitt clutch eller slavesylinder,muligens luft. Ved å pumpe på clutch pedal gjentatte ganger,forandrer slurepunktet seg da? Oljen vil alltid ligge minst 10 grader over kjølevæsketemperaturen. på 320 er pedalen som om du hadde motoren igang, første gang du trør på den. på m3en er den steinhard første gang, men ikke om den bare har stått en liten stund. har akkurat byttet slavesylinder, og clutchen var lik før byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet August 6, 2009 Forfatter Share Skrevet August 6, 2009 ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Muligens lekk br.kr.forsterker. Start bilen med br.pedalen inntrykt,siger den inn når den starter? Med motor igang,pump gjentatte ganger på pedalen,øker tomganen litt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet August 6, 2009 Forfatter Share Skrevet August 6, 2009 Muligens lekk br.kr.forsterker.Start bilen med br.pedalen inntrykt,siger den inn når den starter? Med motor igang,pump gjentatte ganger på pedalen,øker tomganen litt da? den siger inn når jeg starter ja. skal sjekke det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein Vom Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Trykk br.pedalen litt inn på tomgang. Er bremsekraftforsterker lekk hører du en hvislelyd fra bremsepedal. Kan virke som om clutchen din glir tregt på gearkassas utgående aksel. Sitter pedalsettet ditt løst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet August 6, 2009 Forfatter Share Skrevet August 6, 2009 Trykk br.pedalen litt inn på tomgang. Er bremsekraftforsterker lekk hører du en hvislelyd fra bremsepedal. Kan virke som om clutchen din glir tregt på gearkassas utgående aksel. Sitter pedalsettet ditt løst? det blir en sånn "pyssj" lyyd når jeg trykker inn pedalen. skjønner ikke at hvis den går tregt på akselen skulle ha noe å si. pedalsettet sitter fast, men det ene klipsen som holder fast bolten som går igjennom pedalen. skraper i slavesylinderen, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein Vom Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Tyder på defekt bremsekraftforsterker. Ang clutch: Ta ut gearkasse og clutch, smør så akslingen til gearkassa med fett etter å ha rengjort den for smuss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå