Gå til innhold

For lav arbeidstemp?


bmwe30jeah
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en bmw 325 e30 som koker over etter jeg har kjørt litt hardt...

Tempen stiger ikke noe særlig høyt, men det koker hverfall over...

Kan det være at der er for mye vann i systemet?

Sjekket nå når den ble kald, og da var ekspansjonstanken tom:S

Kan det vær luft i sys som er prob?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til... Lot bilen bli kald så tok jeg av slangen på toppen på termostathuset å fyllte på ca 5 liter vann... Viste seg at det va veldig lite vann på den... Deretter kjørte jeg i en bratt bakke og åpnet 8mm-skruen på toppen av termostathuset til den kom litt vann ut...

Men et annet problem er at jeg ikke får temperaturen opp på bilen.. Kjørte rolig, så kjørte jeg litt hardt, men fikk den så vidt over det blå feltet.. er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. har prøvd igjen nå, men bilen koker ved hard kjøring... Latterlig!! Var ingen problem før.. motoren stod i en annen bil før, og problemet var ikke da..

Men nå når jeg har flyttet motoren, og da også fått luft i vannsystemet, så funker det ikke...

Har prøvd å byttet termostat, men det samme skjer...:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må det ligge luft i systemet en plass...

ta av alle dei øverste slangene å fyll på kjøle vatn der...la ekspansjons tanken og lufte skrua stå åpen...varme apparatet må vere på...

da skal det fikse seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal se på det i morgen, Dram nå:)

Men så noe rart nå.., problemet kan være toppen på ekspansjonstanken.. Den lekker vann og er ikke tett ser det ut som.. kan der komme luft inn?

Det ble brukt en annen ekspansjonstank på den andre bilen btw..

Ser ut som det er pakningen ("ventilen") i toppen som ikke er tett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den står rett ved termostat på toppen etter som eg har forstått :)

Ok,men noen følere står i gods,noen står åpent i kjølesystemet.

Har sett begge deler på ulike merker. Denne står vel da i kj.væska antar eg?

De som står i gods vil fungere som "normalt" sjøl uten vatn i kj.systemet,eller med mye luft i systemet pga at de føler på blokk/topp-godset's temp. Desse kan være skumle da de ikkje alarmerer sjåføren før det ofte er for seint.

De som står i væske vil ligge lavere enn normalt viss de havner i en luftlomme,og kan lure sjåføren til å tro at den er kaldere enn den egentlig er. Ohming av sensor vil ikkje avsløre noen feil selfølgelig,så en må ha slikt i bakhodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...