Gå til innhold

Ulyd i drivverk E34 540iT


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i går og skulle ut et kryss, så jeg gir den et lett puff på 1 gir for så å dra på i 2 gir. Da får jeg et smell fra bakstillinga.

Først trodde jeg et eksosfeste var løst for etter når jeg prøvde å gi litt på så minna det om eksosanlegg som tok borti karosseriet.

Så stod bilen i et par timer før jeg skulle ut å kjøre igjen. Fant da fort ut at det ikke var noe eksos feste.

Uanhengig av fart og turtall. Når jeg kjører bortover med belastning så er det ingen lyd, så snart jeg går av kassen så smeller det, og når jeg gir belastning så smeller det.

Jeg tok bilen inni garasjen å satte på brekket for å prøve, bare jeg slipper clutchen litt så smeller det og det er en form for single lyd inni den donke lyden.

Det jeg håper og tror det er er mellomaksel krysset, opplagringen eller det bakerste leddet på mellomakslingen.

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det og fikset feilen.

På høyre siden av diffen sitter det en brankett som er festet med tre bolter på klokka og en i en foring på traversen. Bolten som satt gjennom foringen på traversen var knekkt rett av. Så var bare å finne en 525 og skru av festet :)

Det som lagde lyden "eksos som tar i karosseri" lyden var mellomakslingen som gikk opp i gulvet for diffen løfta seg i forrkant ved belasning og når jeg ikke belastet så slo den ned på traversen.

Single lyden var skiva som sitter på den knekkte bolten som lagde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...