artofdesign Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Min 1997 mod E39 523ia har gått 158.000 nå. Det er en grønn flekk til service. Vet noen når den er? Og hvilken inspeksjoner som skal tas? Må planlegge hva dette kommer på, skal gjøres skikkelig da bilen har fult servicehefte sålangt.
Odd-M Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Inspeksjonsprogrammet ser slik ut: 1. Oljeservice 2. Insp 1 3. Oljeservice 4. Insp 2 Etter 4 går man tilbake til 1 og fortsetter. Kontroller serviceheftet for å finne ut hvilken variant du skal ha.
artofdesign Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 Så enkelt! Husker du hvor lange intervallenne er på også?
TJ Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Serviceindikatoren baseres vel på drivstofforbruk så vidt jeg vet. Dermed litt vanskelig å si når den kommer. Servicerekkefølgen er som Odd-M har beskrevet, og er noe du selv kan finne ut hvis serviceheftet er korrekt fulgt opp.
artofdesign Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 Skjønner! Har litt å lære her. Eid 8 kjøretøy siste 5 årene, men aldri hatt de så lenge at jeg har trengt service. Så blir første gangen
Andreas1 Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Er bilen din vært på merkeverksted så instrumentet ditt er nullstilt riktig skal det stå inspection eller oilservice når den siste grønne slukker. Vet ikke hvordan det er på bensinbilene, men på E39 diesel er intervallene CA 30.000km, men som de sier lenger opp her avgjøres dette av programmerte parametere beregnet ut fra drivstofforbruk osv.
artofdesign Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 Jupp... min er nok hyppigere en intervallet da. Bruker rundt 1.3 på mila.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå