Jump to content

E30 325i ''treig'' etter motoroverhaling

OverKill
 Share

Recommended Posts

den vil vel poffe litt når den star ei tann feil?

skal lite til på desse motorene...

Den fusker ikke noe egentlig og det høres ikke ut som det er noe feiltenning, jager ørlite grann på tomgang men det er p.g.a. trim-kam'en...

Hvor vass er kammen? Kan godt være vakumlekkasje som gjør at den jager eller defekt LMM

272 grader, så den er ikke vass. Har prøvd en annen LMM men kan ikke si det gjorde noen forskjell. Og har prøvd å spraye startgass for å se etter lekkasjer, men er ikke lett å komme til overalt.

Hmm ok. En slik kam skulle ikke urolige tomgangen så mye vil jeg tro. Litt vanskelig å fjern feilsøke. Tror jeg hadde gått over ALT en gang til og sett at det er i orden. Evnt. begynt å måle følere. Veiv føler osv i orden? Ikke mista noe i bakken som kan ha gått i stykker?

Hmm ok. En slik kam skulle ikke urolige tomgangen så mye vil jeg tro. Litt vanskelig å fjern feilsøke. Tror jeg hadde gått over ALT en gang til og sett at det er i orden. Evnt. begynt å måle følere. Veiv føler osv i orden? Ikke mista noe i bakken som kan ha gått i stykker?

Veiv-føleren er i orden, ellers ville ikke motoren startet. Kan ikke si jeg har mistet noe i bakken heller. Måle følere, tenker du på motstanden i dem?