FrodeN Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Madammen har en E90 uten automatisk dimmet spei. Jeg har fått tak i et nytt speil, men dette trenger jo strøm. Jeg har muligheten for å hente "riktig kabel" fra en E39, kontakten derfra passer i det nye speilet.. Men.... går denne kabelen hele veien ned til "sikringsskapet", eller er det en hurtigkobling innunder taktrekket noe sted? Ser at "alle kabler" er samlet i én strømpe i A stolpen. Betyr dette at DERSOM jeg skulle plukke til meg ledningen fra E39'en, må jeg ta med ALLE kabler fra taklys, sminkelys osv? Eventuelt dissekere kabelen/strømpen? Eller... Det er en brun (jord?), en grønn/gul og en blå/gul kabel som går inn i kontakten som festes i speilet. Er dette KUN strøm? Klarer ikke se for meg annen "info" som skal til dette speilet.. SÅ avansert er det jo ikke.. Kan jeg tjuvkoble meg på ledningsnettet i E90'en, f.eks koble meg til taklysets kabler med disse blå og grønne ledningene? Kontakthuset fra E39 passer på nytt E90 speil.. samme opplegg..: Ledningene fra kontakthuset på E39: Kan jeg kappe disse, og tjuvkoble meg på E90'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Kan koble den til 12v- og + og siste til lysbryter. Har du feks takluke kan du hente fra bryter der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrodeN Skrevet August 8, 2009 Forfatter Share Skrevet August 8, 2009 Takker Finner nok NOE jeg kan koble det til.. Men.. blå på + .... eller... grønn.. ? Lysbryter.. du tenkte på "strømmen" til lyset da? Siden det er 3 ledninger totalt.. én jord.. én til strøm.. hva gjør den siste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 15, 2009 Share Skrevet August 15, 2009 Bruker å bære slik at den siste kobles til lysbryter for å fortelle speilet når det skal gå i "AUTO" modus. Håper det er til hjelp, hvis noe er uklart kan du ringe meg: 4666 4670 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå