Rogern Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Kullfilter er veldig bra å kjøre dårlig "heimert" gjennom Men seriøst, finnes dette på en bil?
Ole Bolle Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 sto so på gs bildeler:P driver å setter i m50 i e 30 so ser litt på ka som er på en e34 liksom:P å om ej verkelig treng det:P
E36Cab1 Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Kull-filteret samler bensindamp fra bensintanken og resirkulerer denne via kull-filteret og forbrennes i motoren under oppstart.
Fliid Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Mange blender dette. Er ikke strengt tatt stort behov for det. Men fult mulig å bruke ved ombygging til M50. God plass til det!
Fliid Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 I utgangspunktet ikke. Men de gamle kunne. Der var det en duk/skumgummi i bunn. Ble denne full av drit, så fikk det benevnelsen "tett" . Nå kommer kullfilterene helkapselede. E30 har den gamle typen. Den gamle typen er meget annvenlig ved ombygging til M50 da det er lavere enn det til f.eks E36.
_Mayhem_ Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 okey. nei du skjønner det, at sliter med at bilen baktenner i eksosen når den begynner å bli varm. Klarer ikke å finne ut hva dette er. Har bytta coiler, tempgivere, TPS, dyser. men fortsatt ingen bedring... skjer både med og uten LMM og Lambda innkoblet..
Fliid Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Kullfilter slipper kun igjennom når du starter. Er en ventil der. Om jeg ikke husker feil. E36cab er og inne på det. : ) TIC ser jeg det står i signaturen din. Er det snakk om turbo bygg problemer ? Om det er det, så har jo du mest sannsynlig datasprut osv. vel ?
Rayb Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Låner tråden din litt... Er dette kullfilteret på en E46 M54?
_Mayhem_ Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Kullfilter slipper kun igjennom når du starter. Er en ventil der. Om jeg ikke husker feil. E36cab er og inne på det. : ) TIC ser jeg det står i signaturen din. Er det snakk om turbo bygg problemer ? Om det er det, så har jo du mest sannsynlig datasprut osv. vel ? Har hatt turbo ja, men er orginal nå. Men lurer på om et MS kan fixe problemene. Bilen var sånn før den fikk turbo også, men kjørte med tilleggssprut når jeg hadde turbo..
Fliid Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Tele, ser ut til at du har funnet filteret ja. Mayhem, Kjørte du med datasprut eller hadde du tilleggsprut? Gjorde du noe teknisk med motoren for konvertering til turbo, eller brukte du en orginal motor å "bare" satt på turbo?
_Mayhem_ Skrevet August 11, 2009 Skrevet August 11, 2009 kjørte med tilleggssprut/datasprut ja. men det er fjernet. Fjuskinga var der før turbo. Kjørte også med 3.5mm stålpakning. men denne er også byttet med ny orginalpakning og nye bolter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå