Ole Bolle Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 hva er det å hva gjør det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogern Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Kullfilter er veldig bra å kjøre dårlig "heimert" gjennom Men seriøst, finnes dette på en bil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Bolle Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 sto so på gs bildeler:P driver å setter i m50 i e 30 so ser litt på ka som er på en e34 liksom:P å om ej verkelig treng det:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
E36Cab1 Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Kull-filteret samler bensindamp fra bensintanken og resirkulerer denne via kull-filteret og forbrennes i motoren under oppstart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Mange blender dette. Er ikke strengt tatt stort behov for det. Men fult mulig å bruke ved ombygging til M50. God plass til det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Mayhem_ Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 kan kullfilteret bli tett egentlig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 I utgangspunktet ikke. Men de gamle kunne. Der var det en duk/skumgummi i bunn. Ble denne full av drit, så fikk det benevnelsen "tett" . Nå kommer kullfilterene helkapselede. E30 har den gamle typen. Den gamle typen er meget annvenlig ved ombygging til M50 da det er lavere enn det til f.eks E36. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Mayhem_ Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 okey. nei du skjønner det, at sliter med at bilen baktenner i eksosen når den begynner å bli varm. Klarer ikke å finne ut hva dette er. Har bytta coiler, tempgivere, TPS, dyser. men fortsatt ingen bedring... skjer både med og uten LMM og Lambda innkoblet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Kullfilter slipper kun igjennom når du starter. Er en ventil der. Om jeg ikke husker feil. E36cab er og inne på det. : ) TIC ser jeg det står i signaturen din. Er det snakk om turbo bygg problemer ? Om det er det, så har jo du mest sannsynlig datasprut osv. vel ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tele Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Låner tråden din litt... Er dette kullfilteret på en E46 M54? Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Mayhem_ Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Kullfilter slipper kun igjennom når du starter. Er en ventil der. Om jeg ikke husker feil. E36cab er og inne på det. : ) TIC ser jeg det står i signaturen din. Er det snakk om turbo bygg problemer ? Om det er det, så har jo du mest sannsynlig datasprut osv. vel ? Har hatt turbo ja, men er orginal nå. Men lurer på om et MS kan fixe problemene. Bilen var sånn før den fikk turbo også, men kjørte med tilleggssprut når jeg hadde turbo.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Tele, ser ut til at du har funnet filteret ja. Mayhem, Kjørte du med datasprut eller hadde du tilleggsprut? Gjorde du noe teknisk med motoren for konvertering til turbo, eller brukte du en orginal motor å "bare" satt på turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Mayhem_ Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 kjørte med tilleggssprut/datasprut ja. men det er fjernet. Fjuskinga var der før turbo. Kjørte også med 3.5mm stålpakning. men denne er også byttet med ny orginalpakning og nye bolter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now