jensemann23 Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 nja, det går fint, men du bør ta av vifta og radiatoren kanskje. tror det lønner seg. det er lettere å komme til fra undersiden foran der.
Olelink Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 Sjekka du bensinpumperelè'et ? Selv om det er gåent vil fortsatt alt annet enn pumpa virke da pumpa har eget relè. Hvis du allerede har skaffet ny veivsensor så kan du jo begynne der, men ville sjekket relè'et da jeg har vært borti dette selv to ganger på egne biler.
riskoker Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Har byttet DME-releet, men er framdeles ikke noe liv. Bare kinning.. Kossen ser bensinpumpereleet ut da?
Olelink Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Du har en rekke med tre relè lengst fra deg til høyre på sikkringsboksen (når du står på venstre side av bilen ved sikkringsboksen og ser på sikkringsboksen). Det i midten er DME relè'et, det har du skiftet det til venstre er til bensinpumpa og høyre er til lamdasonden. Kanksje dårlig forklart men Mål om du med nøkkelen i pos 2 (alt på) har +12V på pinne 30 i kontakten til pumpe relè'et. Har du det så burde det være relè'et. (kontakten er vel ikke nummerert men pinnene på relè'et er nummerert og da ser du hva som er hva. Hvis du legger en lask mellom + polen i motorrom og pinne 87 skal pumpa begynne å gå. Hvis ikke er det ledningsbrudd fram til pumpa eller for dårlig jording av pumpa. Håper dette hjalp
Disaster Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 Dette strevde jeg mye med før jeg målte om pumpa fikk strøm På min viste det seg at den foreste kontakten på pumpa hadde dårlig forbindelse. Masse styr med leie av bilhenger og lån av bil med hengerfeste + at jeg og familien måtte hentes av kjente mitt på natta, he he Så tipset mitt er å undersøke at pumpa virkelig har strøm, strømmen kom og gikk som den ville på min, derfor ble jeg lurt litt, har klemt kontakten litt så nå er det greit Skulle ønske jeg hadde undersøkt det der vi stod på E6 midt på natten
riskoker Skrevet August 16, 2009 Skrevet August 16, 2009 Hadde bilen på diagnose test på verksted på fredag, fikk beskjed om at det ikke gikk an å komme inn i styre-enheten fordi det manglet en spenning en plass. Diagnosetesteren tok det rett og slett som at tenningen ikke var på, noe den var.. Redd for at dette kan bli dyrt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå