Gå til innhold

S50b30 større stempler Tips


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei holder på å bygge en 3 liter s50 motor, ene stempelet har gått til Helvette rett å slett helt knust og endel hakk i sylinder.

må jo båre opp den ene sylinderen iallefall og sette inn overdimstempel ( noen som vet pris på overdim stempel ? kan jo være det kan hones. men for meg ser det ut som den må bores. skal ta et bilde så kan jo en fagmann forrtelle om det er håp

men så går jeg i tankene å sette inn smiddestempler, er ikke serlig inni dette enda med smidd innmat. så vis noen kan guide meg i riktig rettning på hva jeg skal kjøpe hadde det vært fint, kjøp fra statene er vel billigst vil jeg tro.

så noen med tid eller gidd til å komme med noen forslag til grei innmat, trenger ikke være no bøst no, helst en Ok pris. da planene er kompressor som ikke skal lades no veldig. over 0.7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borre EN sylinder kan du jaffal gi opp.. har du fått dype hakk i sylinderen kan du i verste fall risikere å måtte kjøpe deg båt! :)
har hørt at det skal gå fint å kjøre med en overdim stempel.

er ikke dypehakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å borre kun en syl, men må da passe på at det nye stempelet blir litt lettere. Men tror de over dim er det, men ikke sikker.

Om du skal ha smidde, så hadde jeg vel borra alle 6.

Ja det var det jeg trodde, ja så klart skal jeg bore alle vis jeg skal ha smidd innmat.

uansett om det bare blir dene ene så sender jeg den vekk til et firma her på sørlandet som borrer og levere med overdim stempel, så regner jo med de vet hva de driver med. firmaet her TC maskinering

men henne skaffer jeg stempler som er større ? vis jeg vil borre opp alle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om du har større detonasjon i ene sylinderen, enn i de andre 5?

Så kommer innvekting av stempel, og en forfordelig balanseringsjobb.

Kjøp smidde stempler du, borr, plan, vektjuster og balanser bunndelen så kan du gi den skikkelig stryk med overtrykk.

Hva slags komp du vil ha kan bli en utfordring, siden du har lyst til å bruke den som sugemotor i første omgang (?). Er 10,5:1 i komp org. Så blir det din oppgave å finne ut hvor høy komp du vil legge deg på alt etter hvilket ladetrykk du vil ha, og hva slags saft du skal ha på tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir jo fryktelig dyrt også, spessielt når jeg ikke har planer om å lade,

vet om mange som har borra opp den ene og satt inn overdim stempel. er dette så vanskelig å få til ? er jo garantert den billigste løsningen.

vis ikke jeg bare må komme over en ny blokk, som er helt ribba for innmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være. er det en mulighet da? jeg har jo 6 std stempler med råder liggende. vis ikke prisen er helt hodestupende så kunne jo det vært en mulighet.

Får en sats med skikkelige JE stempler til 980 USD om dagen. Blir litt over 7400kr inkl moms. Så kommer frakten i tilegg. Deretter borring, balansering og innsliping. Kan nok fort snuse 12-15k om du ikke har meget gode kontakter.

S50B30 er ikke akkurat en motor å gå på akkord med. Fine tolleranser, og raser på et nys, om man ikke legger til rette for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være. er det en mulighet da? jeg har jo 6 std stempler med råder liggende. vis ikke prisen er helt hodestupende så kunne jo det vært en mulighet.

Får en sats med skikkelige JE stempler til 980 USD om dagen. Blir litt over 7400kr inkl moms. Så kommer frakten i tilegg. Deretter borring, balansering og innsliping. Kan nok fort snuse 12-15k om du ikke har meget gode kontakter.

S50B30 er ikke akkurat en motor å gå på akkord med. Fine tolleranser, og raser på et nys, om man ikke legger til rette for den.

Ja det er jo en mulighet mener du at det havner på 12-15 totalt ? eller + 7400 for stemplene ?

men er det egentlig vits? vis det kan bli driftsikkert med å borre eller sette inn foring så er jo det billigst, også med tanke på at jeg tviler på jeg skal ha noen form for lading på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...