Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med en bil med skjev forstilling så fordekkene slites veldig sjevt ned, nå ser jeg "trådene" i dekket innerst mot motoren (på begge fordekkene, men liksom det av dekket som er innerst i hjulbuen!)

Vet at den ikke bør kjøres, men har jo et case her...?

Skrevet

Forstillingskontroll og nye dekk? Ikke noe større case enn det. Du kan selvsagt kjøre, men det kan være risky med tanke på en mulig punktering. Evt. teknisk.

Skrevet

blir du stoppet med 3 dårlige dekk er det førerkortbeslag. ville nok byttet da du mister veigrep + fort å pungtere når de synger på siste værs

Skrevet

er jo egentlig ikke ''farlig'' å kjøre med skjeiv forstilling, men du sliter jo ut dekk som en gud å kjipt å punge på et dekk, greit nok så har du et reserve dekk,, oxo kommer du 10 meter lenger nedi gata så punger det andre:P ergo så må du trille bilen hjem:P da hadde jeg heller satsa på å punge med sykkelen:P veiet ca 1300kg mindre:P

Skrevet

Di burde absolutt sjekke opp dette. Ikke bra å kjøre med og til slutt vil jo dekket punktere. Ville ihvertfall ikke kjørt fort og ville holdt meg unna motorvei til det hadde blitt fikset.

Skrevet
Spaix, er det ikke farlig å kjøre med skjev forstilling?

jeg tenkte ikke langsikt nå, tenkte tur på butikken, ikke kjøre norge rundt, hehe

edit: spør jo hvor skjelv forstillinga er oxo. sier seg selv at du ikke kjører når dekka står full sving motsat vei av værrandre:P

Skrevet

Det er som å tenke " Jeg skal bare bort på butikken, så jeg trenger ikke sikkerhetsbelte" Bilen burde definivt stå. En skjev forstilling gir annet enn dårlige dekk ! Den kan gi uforutsigbare vendinger. Dette avhenger av hvor gal den er.

håk, sett bilen på ett verksted for forstillingskontrol. Så er problemet løst

Skrevet
Det er som å tenke " Jeg skal bare bort på butikken, så jeg trenger ikke sikkerhetsbelte" Bilen burde definivt stå. En skjev forstilling gir annet enn dårlige dekk ! Den kan gi uforutsigbare vendinger. Dette avhenger av hvor gal den er.

håk, sett bilen på ett verksted for forstillingskontrol. Så er problemet løst

ja det er sant bedre å fikse ting, det er jeg helt enig, belte er litt verre da, pga kræsj å du kan dæve liksom, men skjønte poenget ditt liksom,

er sikkert bare jeg som har fått feil imformasjon, pga en kamerat av meg kjørte med skjeiv forstilling leeeenge, derfor jeg ikke trudde det, men kan hende han bare hadde flaks da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...