bmwx1xdrive23d Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 Hei. Min 325ix har stått nå i 2 uker. Da kjørte jeg lang tur med den og alt var i orden. Men i dag så ville den ikke startte. Den får bensin. Det er ikke gnist på pluggene så jeg har søkt litt. Det er strøm frem til coilen, men jeg får ikke strøm ut. Har prøvd min coil i en kamerats bil, den startet. Vi har samme spenning innn på coilen så jeg tror ikke det er noe galt der. Kan det være tenningsmodulen? Noen som har vært borti tilsvarende?
Fliid Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 Hva slags modell er bilen ? Er den 87 modell, så skriv opp her når den var førstegangsregistrert.
bmwx1xdrive23d Skrevet August 9, 2009 Forfatter Skrevet August 9, 2009 er en 87 modell ja, men er reg 05.90. Er prefacelift.
Fliid Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 Kommer det strøm inn på coil, så ligger problemet ditt i rotor / fordelerlokk. En coil er kun noe som generer opp en spenning. Så som sagt, er det spenning inn, så er det ut og. Sjekk pluggkablene i samme rennet. En skrutrekker er en ypperlig måte å påvise spenning : ) Start på coil å jobb deg videre mot pluggene. Ikke hold i skrutrekkeren. Minnes å huske at denne kom uten tenningsmodul. Men med følere på girkassen og ikke forran på motor.
bmwx1xdrive23d Skrevet August 9, 2009 Forfatter Skrevet August 9, 2009 Det som er snodig. Har prøvd med skrutrekker, både direkte på coilen og fra coilkabelen. Men ingen gnist. Som sagt også prøvd å bytte coil. Når tenningen er av er det 12 volt på coilen, når tenning er på er det mye lavere. men er samme på kameraten min sin Kan det være pga pulsing eller hva? De kablene på girkassa, hva gjør de? kan de gjøre så den evt tenner feil, eller ikke i det hele tatt? Mange kabler er det inn på evt tenningsmodul? Har en svart liten boks som kan se ut som tenningsmodul som sitter på v innerskjerm, den er det to kabler inn på. Skjønner ingenting jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå