h.kronberget Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 Hva tror dere om å chippe denne bilen? har sett et par chip på nettet som skal øke antall hk til 315-330.. er dette mulig? trodde det var stort sett turbobiler som hadde slik nytte av en chip.?
Kure Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 Er som regel lite å hente i å chippe motorer uten turbo. +/- 5 hk kan du vel kanskje få presset ut.... Effekt kurven kan bli noe annerledes, og turtalls sperren flyttet, og jeg tror det er dette som lurer mange til å føle at de har fått masse ekstra hk under panseret. Men en 540 er vel ikke så lat den i utgangspunktet?
ole_m7 Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 Man endrer vel fuel og tenningskurve. Gir den mer tenning, og mer effekt.. og mer bensin også. +/- 5 hk er veeeldig varierende.. en 318i kan kanksje få 2hk mer, og en 540 kan få 10.. alt ettersom..
///MPower Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 jeg chippet min e34 m5 uten og forhøye sperren og den ble merkbart bedre register på og brukte litt mindre bensin. vil nok tro at på en v8 så er det mer merkbart, jeg ville prøvd hvertfall uten og forhøye sperren da.
SSM Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Min 540i (manuell) har en slik Unichip piggyback som sitter i stedenfor ene hjernen. Da blir den mappet til den motoren. Tror det var snakk om rundt 306hk men jeg har ikke noe bremsepapir på bilen så er umulig å si. Flissundet Motorservice forhandler og mapper Unichip i Norge. Nå har ikke jeg kjørt standart 540 så jeg har ikke no å gå ut i fra, men når jeg har klokka den opp mot M3 en (215hk/1190kg) så er det 2-3 hundredeler i forskjell. 540en er 1780kg sånn ca. Her er et par filmer som du kan sammenligne med. E34 og E30 er mine biler begge. http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f Edit: Du kan jo se litt på Turner sin chip; http://www.turnermotorsport.com/html/de ... =E34V8CHIP
ole_m7 Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Å høyne sperra er null vits om man har org kammer. Effektkurven daler før sperra uansett..
SSM Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Å høyne sperra er null vits om man har org kammer. Effektkurven daler før sperra uansett.. Jim Conforti tuned these chips on the dyno to boost mid range torque and increase horsepower in the upper RPM range. Where the stock V8 seems to fall flat above 5500 RPM, the adjusted fuel and spark maps deliver more horsepower to keep the engine pulling all the way up to the new 7000 RPM rev limit.
Beivakongen Skrevet Mai 5, 2011 Skrevet Mai 5, 2011 Noen som har prøvd denne? Vil man kunne bruke denne på automat også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå