Gå til innhold

Chipping av E34 540


h.kronberget
 Share

Anbefalte innlegg

Er som regel lite å hente i å chippe motorer uten turbo.

+/- 5 hk kan du vel kanskje få presset ut....

Effekt kurven kan bli noe annerledes, og turtalls sperren flyttet, og jeg tror det er dette som lurer mange til å føle at de har fått masse ekstra hk under panseret.

Men en 540 er vel ikke så lat den i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 540i (manuell) har en slik Unichip piggyback som sitter i stedenfor ene hjernen. Da blir den mappet til den motoren. Tror det var snakk om rundt 306hk men jeg har ikke noe bremsepapir på bilen så er umulig å si.

Flissundet Motorservice forhandler og mapper Unichip i Norge.

Nå har ikke jeg kjørt standart 540 så jeg har ikke no å gå ut i fra, men når jeg har klokka den opp mot M3 en (215hk/1190kg) så er det 2-3 hundredeler i forskjell. 540en er 1780kg sånn ca.

Her er et par filmer som du kan sammenligne med. E34 og E30 er mine biler begge.

http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f

Edit: Du kan jo se litt på Turner sin chip; http://www.turnermotorsport.com/html/de ... =E34V8CHIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å høyne sperra er null vits om man har org kammer. Effektkurven daler før sperra uansett..

Jim Conforti tuned these chips on the dyno to boost mid range torque and increase horsepower in the upper RPM range. Where the stock V8 seems to fall flat above 5500 RPM, the adjusted fuel and spark maps deliver more horsepower to keep the engine pulling all the way up to the new 7000 RPM rev limit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...