Gå til innhold

BMW E36 Coupê førstebil prosjekt


Anbefalte innlegg

I starten av mai var jeg i Tromsø og hentet min førstebil. det ble selvfølgelig en BMW :D

Fyller ikke 18 før i slutten av Januar 2010 :shock: så har vell lit tid på å fikse, men har heller ingen inntekt, så det kan gå sakte frammover :roll:

Litt info om bilen:

-1993 mod 320i e36 Coupê

-bilen hadde rullet 187 000km

-98% rutfri

-Sentral lås

-Alarm

-Fjernstart

-DTM rustfritt hele veien med forniklet grenrør

-K&N filter

-Hella angel eyes

-Baklykter med hvite blinkers

-Hvite sideblinkers

-Full m3 optik (uten av sideskjørt)

-Bakrutesenker

-Senkefjærer 40-40

-Hvite sportstoler i skinn

-Største kjørecomputeren

-Krom ringer i dashen

-///M matter

-M-tech girkule

-M-tech pedaler

-M-tech håndbrekk

-Luisi sportsratt

-El vinduer

-elektrisk takluke

-denon forsterker

-6x9 JBL i hathylla

-Focal frontsett

-Kenwood spiller

+noe jeg sikkert har glemt :lol:

Planer for bilen:

( )Justerbart senkesett (tenker å ha det 60-30) noen forslag til hvilket?

( )Større og penere felger

( )M-tech sideskjørt

( )Skifte vinduslister hele veien rundt

(x)Skifte olje

( )Reparere dørtrekk

( )fikse sidelistene

( )M3 innstegningslister

(x)M3 emblem på bakluka

( )Fikse dørhåndtak inne i bilen

( )Fikse dørhåndtak på utsiden

( )Bytte batteri

(x)Lyktesenkere

( )M3 list på kofferten eller en gt2 vinge?

( )Tone alle rutene uten av frontrute

( ) Hellakkering

(x)Fjerne ørna i bakruta!

(x)Reparere høyre grøftlys

( ) GT-splitters

kom gjerne med tips om hva jeg kan gjøre med bilen min :D

Her er noen bilder av bilen da jeg kjøpte den

26g00hsa50idq87m380j.jpg

rigub0mkmgyrcuxkrh0m.jpg

z95m9uxt6fxypqwcn3n9.jpg

je0nj94a65pwi3g9rm36.jpg

ns210wh3cdqai7jdihha.jpg

bs5a969vyu8zb7skeh7w.jpg

lqskqb27zxf4xf9n8jfz.jpg

Kom gjerne med tips og dine meninger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pent eksemplar av e36 coupè ! Planene dine virker fornuftige, bare husk å kos deg, det som er det viktigste :D

For meg så det ut som bilen din er lav nok utifra det ene bildet, den er jo tross alt 40mm lavere. På en annen side er jo et lite "stuk" ikke å forakte heller :P

Jeg hadde Koni Sport Kit 40/30 på min e36 sedan, det var altfor stivt og jævlig så styr unna det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D tro meg, jeg skal kose meg :) ble det fro stivt? :o den er jo senket 40 fram nå, og får nesten plass til en giraff under leppa:P men bak så subber den som bare det med gsspådrag og folk bak i bilen. så jeg vil ha den stivere :) det er det stuket jeg er ute etter, elsker det :D

Jeg synes det ihvertfall ble litt i det stiveste laget, ødela all komfor etter min mening.

Her er en side jeg fant i farten slik at du kan se hva som er på markedet : http://www.europerformance.co.uk/pages/products/car_type.mhtml?category=konissksuspensionkits;manufacturer=koni;sub_category=1

Sikkert ikke den beste siden, men gir ihvertfall en pekepinn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil. Hadde jo litt diverse utstyr også, som fjernstart? det vil jeg gjerne se en video av hvis du gidder, høres utrolig kult ut.

Angående interiøret, vader er jo rått, men også dyrt. Det jeg ville prøvd på var å bytte ut dashen og dørpanelene til noen svarte (er ikke noen fan av grått interiør), tror det hadde sett utrolig kult ut sammen med hvitt skinn, selv om det "bare" er sportsstoler (har jo bare de kjipe stoffsetene selv, så jeg skal ikke snakke).

Ellers likte jeg den, selvfølgelig litt småting jeg ville forandret på, som rattet, girkulen, svarte frontlykter. Men smaken er som baken, bare bra med litt forskjeller.

Et alternativ til å bruke masse penger på justerbart senkesett kunne jo vært å kjøpe en bump-stop bak, og senkeskål foran, da jeg egentlig synest den var ok bak, og kun trenger litt mer senk foran. Hadde jo kostet en brøkdel, og så kan du heller kjøpe skikkelig justerbart når du har fått gjort litt av de andre tingene på listen din. Vet ikke, bare et forslag.

Anyway, fin bil, og kos deg med å holde på med den fram til (og etter seff) du får lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil. Hadde jo litt diverse utstyr også, som fjernstart? det vil jeg gjerne se en video av hvis du gidder, høres utrolig kult ut.

Angående interiøret, vader er jo rått, men også dyrt. Det jeg ville prøvd på var å bytte ut dashen og dørpanelene til noen svarte (er ikke noen fan av grått interiør), tror det hadde sett utrolig kult ut sammen med hvitt skinn, selv om det "bare" er sportsstoler (har jo bare de kjipe stoffsetene selv, så jeg skal ikke snakke).

Ellers likte jeg den, selvfølgelig litt småting jeg ville forandret på, som rattet, girkulen, svarte frontlykter. Men smaken er som baken, bare bra med litt forskjeller.

Et alternativ til å bruke masse penger på justerbart senkesett kunne jo vært å kjøpe en bump-stop bak, og senkeskål foran, da jeg egentlig synest den var ok bak, og kun trenger litt mer senk foran. Hadde jo kostet en brøkdel, og så kan du heller kjøpe skikkelig justerbart når du har fått gjort litt av de andre tingene på listen din. Vet ikke, bare et forslag.

Anyway, fin bil, og kos deg med å holde på med den fram til (og etter seff) du får lappen.

jo takk skal du ha :) har tenkt på svart dash, men er litt vanskelig å få taki :( men prøver :wink:

ang. senkingen så er det jeg har nå ikke tuv-godkjent, og det er snart tid for eu-godkjenning, å da kjøper jeg bare justerbart med en gang :wink: men takk for tipset:)

jeg har filmet fjernstarten, men har ikke fått lagt videoen over på pc'n enda, men blir mest sannsynlig i kveld :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...