Gå til innhold

Bremseproblemer e36


kasper
 Share

Anbefalte innlegg

MÅ ha bilen til jobbintervju i morgen! KRISE

(318i Trommel bak)

Var ute å kjørte, på vei hjem i dag. Trillet nedover i en rimelig bratt bakke og hadde på litt fotbrems. Så sier det plutselig PJIONG!

Og så kommer en skarp skrapelyd.

Jeg trodde først det bare er bremseklossene foran som sprakk og gikk i oppløsning og at en kloss-strammer ellernoe (for alt jeg vet) lå mot skiva foran.

Skrur på nødblinken og tasser hjem i 20 kmt. Etter 200 meter sier det fjong igjen og så forsvinner skrapelyden og ingenting høres.

Har jekket opp bilen nå og både foran og bak triller hjulene fritt uten noen vesentlig skrapelyd. Foran er skivene ikke så slitt i det hele tatt faktisk og alt virker fint. Klossene ligger litt på foran men det er vel normalt?

Har også prøvd å trille alle fire hjulene med litt bremsekraft, og mye bremsekraft på pedalen. Ingen skrapelyd noe sted.

Fant ut at håndbrekket bare fungerer på høyre bak, så noe er vel fuckdd. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruen sitter BOM! :? Hadde igrunn ikke forventet noe annet.

Kan det være dumt å kjøre langt med bilen nå før jeg gjør noe? var ute en tur nå og alt virker "normalt". Vil ikke forværre problemet

fikk du bremsa da?

kan ikke være en fjær eller noe til handbrekket som har hoppet av\ryket da?

siden du nevner at brekket ikke tar på den ene siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, bremsa greit. Kjørte en runde og bremsa hardt et par ganger uten problemer.

Mistenker håndbrekket, for har brukt det endel i dag og det har lenge vært svakt. Når jeg hadde bilen på bukker nå, prøvde jeg med brekket på for å få av bakhjulene. Når jeg jekket ned bilen å begynte å rygge for prøvetur nå så smalt det i bremsen bak.

Hvis bremseskjoldet er den delen jeg tror det er var den ikke så forferdelig rusten da. Er sortlakkert. Men noe utvendig fester og div var litt rustne der.

Har søkt litt og tittet på bilder fra disse festene til fjærer og fjærer som har rustet og røket. Bare synd jeg ikke får opp den forbanna skruen nå.

Etter utallige spray med rustløser sitter den fortsatt bom og umbraco hullet begynner å bli slitent :roll:

Har noen tips for å låse trommelen, for siden håndbrekket tar dårlig der snurrer den jo rundt da jeg prøver å skru av trommel skruen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, bremsa greit. Kjørte en runde og bremsa hardt et par ganger uten problemer.

Mistenker håndbrekket, for har brukt det endel i dag og det har lenge vært svakt. Når jeg hadde bilen på bukker nå, prøvde jeg med brekket på for å få av bakhjulene. Når jeg jekket ned bilen å begynte å rygge for prøvetur nå så smalt det i bremsen bak.

Hvis bremseskjoldet er den delen jeg tror det er var den ikke så forferdelig rusten da. Er sortlakkert. Men noe utvendig fester og div var litt rustne der.

Har søkt litt og tittet på bilder fra disse festene til fjærer og fjærer som har rustet og røket. Bare synd jeg ikke får opp den forbanna skruen nå.

Etter utallige spray med rustløser sitter den fortsatt bom og umbraco hullet begynner å bli slitent :roll:

Har noen tips for å låse trommelen, for siden håndbrekket tar dårlig der snurrer den jo rundt da jeg prøver å skru av trommel skruen.

kan ikke bare en kammerat av deg sitte inni og bremse?og du kan skru da sitter vell trommelen fast?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...