kasper Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 MÅ ha bilen til jobbintervju i morgen! KRISE (318i Trommel bak) Var ute å kjørte, på vei hjem i dag. Trillet nedover i en rimelig bratt bakke og hadde på litt fotbrems. Så sier det plutselig PJIONG! Og så kommer en skarp skrapelyd. Jeg trodde først det bare er bremseklossene foran som sprakk og gikk i oppløsning og at en kloss-strammer ellernoe (for alt jeg vet) lå mot skiva foran. Skrur på nødblinken og tasser hjem i 20 kmt. Etter 200 meter sier det fjong igjen og så forsvinner skrapelyden og ingenting høres. Har jekket opp bilen nå og både foran og bak triller hjulene fritt uten noen vesentlig skrapelyd. Foran er skivene ikke så slitt i det hele tatt faktisk og alt virker fint. Klossene ligger litt på foran men det er vel normalt? Har også prøvd å trille alle fire hjulene med litt bremsekraft, og mye bremsekraft på pedalen. Ingen skrapelyd noe sted. Fant ut at håndbrekket bare fungerer på høyre bak, så noe er vel fuckdd. Hva bør jeg gjøre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirAndre Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 demonter brems bak venstre side så har det sikkert hoppet av en fjær eller noe, kanskje ryki ett bremsebånd, det ser du når du får det av. mvh. geir hagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasper Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Okei, kan prøve det. Er bare redd noe skjer hvis jeg skrur opp så jeg ikke får kjørt bilen i morgen. Men spruter vel ikke bremseveske og alt mulig hvis jeg bare skrur av selve trommelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirAndre Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 skal ikke gjøre det nei, kan hende trommelen sitter en del, er vel en skrue som må tas av, så spray litt rustløser på den før du begynner med makt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
badsha Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 bremseskjoldene dina har rustet, og antaglig har en av de tingen som holder fjærene på palss falt av, skjedde med meg lagde samme skrape lyder. må nok bytte bremseskjold Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirAndre Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 det kan det være vettu:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasper Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Skruen sitter BOM! Hadde igrunn ikke forventet noe annet. Kan det være dumt å kjøre langt med bilen nå før jeg gjør noe? var ute en tur nå og alt virker "normalt". Vil ikke forværre problemet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kongstian87 Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Skruen sitter BOM! Hadde igrunn ikke forventet noe annet.Kan det være dumt å kjøre langt med bilen nå før jeg gjør noe? var ute en tur nå og alt virker "normalt". Vil ikke forværre problemet fikk du bremsa da? kan ikke være en fjær eller noe til handbrekket som har hoppet av\ryket da? siden du nevner at brekket ikke tar på den ene siden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasper Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Jess, bremsa greit. Kjørte en runde og bremsa hardt et par ganger uten problemer. Mistenker håndbrekket, for har brukt det endel i dag og det har lenge vært svakt. Når jeg hadde bilen på bukker nå, prøvde jeg med brekket på for å få av bakhjulene. Når jeg jekket ned bilen å begynte å rygge for prøvetur nå så smalt det i bremsen bak. Hvis bremseskjoldet er den delen jeg tror det er var den ikke så forferdelig rusten da. Er sortlakkert. Men noe utvendig fester og div var litt rustne der. Har søkt litt og tittet på bilder fra disse festene til fjærer og fjærer som har rustet og røket. Bare synd jeg ikke får opp den forbanna skruen nå. Etter utallige spray med rustløser sitter den fortsatt bom og umbraco hullet begynner å bli slitent Har noen tips for å låse trommelen, for siden håndbrekket tar dårlig der snurrer den jo rundt da jeg prøver å skru av trommel skruen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kongstian87 Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 høres veldig ut som brekket Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasper Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Takk, for hjelpen sålangt dere! Kan prøve å sette den i gir for å få skrudd kænsj Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirAndre Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 jeg pleier å ta de skruene med latman.. men du kan gjerne banke ett par slag med hammer så den får litt sjokk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerfulglenn Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Jess, bremsa greit. Kjørte en runde og bremsa hardt et par ganger uten problemer.Mistenker håndbrekket, for har brukt det endel i dag og det har lenge vært svakt. Når jeg hadde bilen på bukker nå, prøvde jeg med brekket på for å få av bakhjulene. Når jeg jekket ned bilen å begynte å rygge for prøvetur nå så smalt det i bremsen bak. Hvis bremseskjoldet er den delen jeg tror det er var den ikke så forferdelig rusten da. Er sortlakkert. Men noe utvendig fester og div var litt rustne der. Har søkt litt og tittet på bilder fra disse festene til fjærer og fjærer som har rustet og røket. Bare synd jeg ikke får opp den forbanna skruen nå. Etter utallige spray med rustløser sitter den fortsatt bom og umbraco hullet begynner å bli slitent Har noen tips for å låse trommelen, for siden håndbrekket tar dårlig der snurrer den jo rundt da jeg prøver å skru av trommel skruen. kan ikke bare en kammerat av deg sitte inni og bremse?og du kan skru da sitter vell trommelen fast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now