hillmar Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Kan dere som eier en tds ta en titt under panseret deres å ta bilde av "viftereimstrammeren" deres? Eventuelt måle hvor lang den er fra bolt til bolt.. Strammern min er nesten helt sammenklemt og det virker ikke som den strammer no, den har også blitt klemt sammen så mye et par ganger at reima blir helt slapp. Og ja, strammern er ny... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast Dog Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Sikker på at du har riktig reim? er 2 forskjellige på tds motoren! 1815 og 1850! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hillmar Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 er akkurat det jeg begynner å lure litt på... Hvorfor finnes det 2 forskjellige reimer egentlig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast Dog Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Pga dynamoen etter det jeg har hørt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hillmar Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Hmmm... Noen som et hvordan jeg finner ut hvilken jeg skal ha? Den som sitter på ble kjøpt hos BMW og jeg oppga reg.nr. så det burde jo ha blitt riktig... Edit: Fant det ut på realoem.com. 1850 skal på biler med 140A dynamo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hillmar Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Men kan noen bekrefte at strammern ikke skal være nesten helt komprimert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw_325i_ Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 den skal være helt åpen (gummimansjetten skal være strekt ut) ta å dytt på den braketten som den er festa i med en stor fastnøkkel eller noe. å ta smetter den ned igjen. å så tar du noe du kan dytte på mansjetten med, så den "knepper" da er den i riktig posisjon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw_325i_ Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 her har du en liten beskrivelse. dytt på nr 1 og den uten pil til slutt.. strammern jeg bytta som også var ny, hoppet over sinnsykt mange ganger. men det var fordi den ikke "låste" der den skulle stå. lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
hillmar Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Ok. Det har ikke jeg sjans til å få til, så da har jeg nok feil reim. Takk for hjelpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw_325i_ Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 fins ikke noe feil reim.. enkelt å greit.. er kun 1reim til den motorn. å en liten reim hvis du har klima/ACi tillegg.. den er bare dritstram.. tro meg.hehe. sliti lenge med den møkkastrammern. den er rett å slett dårlig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw_325i_ Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 evt må du ha satt reima feil.. for da jeg kjøpte reim så fikk jeg beskjed om at det kun var 1reim + en bitteliten reim hvis man hadde klima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw_325i_ Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 ser jeg må rette meg selv litt her.. er faktisk 2forskjellige reimer. det blei jeg ikke opplyst om når jeg kjøpte reim. hmm. da er det jo muligheter for at feilen er der da Link to comment Share on other sites More sharing options...
hillmar Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Hmmm... Får kanskje prøve litt til da.... Men som du ser lengre oppe i tråden finnes det 2 forskjellige utgaver av den lange reimen. Og ja, jeg er sikker på at jeg har satt den riktig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now