hillmar Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 Kan dere som eier en tds ta en titt under panseret deres å ta bilde av "viftereimstrammeren" deres? Eventuelt måle hvor lang den er fra bolt til bolt.. Strammern min er nesten helt sammenklemt og det virker ikke som den strammer no, den har også blitt klemt sammen så mye et par ganger at reima blir helt slapp. Og ja, strammern er ny...
fast Dog Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 Sikker på at du har riktig reim? er 2 forskjellige på tds motoren! 1815 og 1850!
hillmar Skrevet August 12, 2009 Forfatter Skrevet August 12, 2009 er akkurat det jeg begynner å lure litt på... Hvorfor finnes det 2 forskjellige reimer egentlig?
hillmar Skrevet August 12, 2009 Forfatter Skrevet August 12, 2009 Hmmm... Noen som et hvordan jeg finner ut hvilken jeg skal ha? Den som sitter på ble kjøpt hos BMW og jeg oppga reg.nr. så det burde jo ha blitt riktig... Edit: Fant det ut på realoem.com. 1850 skal på biler med 140A dynamo...
hillmar Skrevet August 12, 2009 Forfatter Skrevet August 12, 2009 Men kan noen bekrefte at strammern ikke skal være nesten helt komprimert?
Bmw_325i_ Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 den skal være helt åpen (gummimansjetten skal være strekt ut) ta å dytt på den braketten som den er festa i med en stor fastnøkkel eller noe. å ta smetter den ned igjen. å så tar du noe du kan dytte på mansjetten med, så den "knepper" da er den i riktig posisjon.
Bmw_325i_ Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 her har du en liten beskrivelse. dytt på nr 1 og den uten pil til slutt.. strammern jeg bytta som også var ny, hoppet over sinnsykt mange ganger. men det var fordi den ikke "låste" der den skulle stå. lykke til
hillmar Skrevet August 12, 2009 Forfatter Skrevet August 12, 2009 Ok. Det har ikke jeg sjans til å få til, så da har jeg nok feil reim. Takk for hjelpen!
Bmw_325i_ Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 fins ikke noe feil reim.. enkelt å greit.. er kun 1reim til den motorn. å en liten reim hvis du har klima/ACi tillegg.. den er bare dritstram.. tro meg.hehe. sliti lenge med den møkkastrammern. den er rett å slett dårlig..
Bmw_325i_ Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 evt må du ha satt reima feil.. for da jeg kjøpte reim så fikk jeg beskjed om at det kun var 1reim + en bitteliten reim hvis man hadde klima.
Bmw_325i_ Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 ser jeg må rette meg selv litt her.. er faktisk 2forskjellige reimer. det blei jeg ikke opplyst om når jeg kjøpte reim. hmm. da er det jo muligheter for at feilen er der da
hillmar Skrevet August 12, 2009 Forfatter Skrevet August 12, 2009 Hmmm... Får kanskje prøve litt til da.... Men som du ser lengre oppe i tråden finnes det 2 forskjellige utgaver av den lange reimen. Og ja, jeg er sikker på at jeg har satt den riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå