Gå til innhold

Nettsteder for brukte deler?


nimitz
 Share

Anbefalte innlegg

Har en feilkode på ABS og har skiftet høyre føler bak som kom opp med feilkode. Feilen er der fortsatt og det neste blir og skifte styringsenheten. En ny koster mellom 8 og 10 lapper. Tenkte og kjøpe en brukt men vet ikke hvilken nettsteder jeg skal søke på. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du resatt feilen etter at du hadde byttet føleren?? Hvis ikke vil feilen fortsatt komme opp i mange tilfeller, og er ikke alle som er klar over det :-)

Nei, det fikk jeg ikke. Hadde inntrykk av at feilen skulle bli borte og at bare feilkodene ville ligge inne fortsatt. De samme feilene er der fortsatt etter bytte av føleren. Spedometer faller ut og ABS lampen kommer på ved ujamme mellomrom som det gjorde før jeg byttet føleren. Må dette resettes etter følerbytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på BMW og fikk konstantert feilen men byttet føleren selv. Det var venstre føler bak og ikke høyre som jeg sa innledningsvis. Jeg slapp og borre den ut så det skulle ikke oppstå noe skade ved bytting. Fikk tips om og koble av bateriet etter bytte så ville feilen nullstilles. Men feilen er der ennu. Styringsenheten var det de mente var gåen. Jeg forsto at det var ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feilen går automatisk vekk når du bytter føler men feil koden ligger lagret selv om! gjorde dette i går på min bil..

ville sjekket etter ledningsbrud og se om det er god kontakt i stikket før jeg hadde byttet styre enhet...

for jeg mener hele hydroadrigatet kommer komplett så da er det ikke bare bare og bytte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feilen går automatisk vekk når du bytter føler men feil koden ligger lagret selv om! gjorde dette i går på min bil..

ville sjekket etter ledningsbrud og se om det er god kontakt i stikket før jeg hadde byttet styre enhet...

for jeg mener hele hydroadrigatet kommer komplett så da er det ikke bare bare og bytte....

Feilen måtte slettes på min bil før at ABS/ASC+t skulle bli operativt igjen etter bytte av sensor. På noen modeller går feilen automatisk bort, men avhenger av prod.dato/type styringsenhet ble jeg fortalt av BMW.

Feilkoder på bl.a DME kan resettes ved å koble av minuspolen på batteriet en liten stund, men dette gjelder ikke alle moduler i bilen.

Koster lite å få resatt en feil, så det er bare å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og fikk resatt ABS feilkoden før helga, og kjørte en god stund og begynte og glede meg over at nå var alt i orden. Men gleden var kortvarig for plutselig var ABS lyset tilbake igjen. Nå ser jeg ingen annen mulighet enn og sette bilen inn og få skiftet abs styringsenheten. Er jo en ganske kostbar sak, men BMW mener at det mest sannsynlig er den som har paya. Flere som har hatt samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern sin 520 har samme problemet for tiden. På den fungerer alt så lenge det er kaldt. Men litt varmt i været eller kjørt 10min så slutter alt å fungere.

Derfor har jeg kommet frem til at jeg ikke trenger å slette noen feil ihvertfall siden det fungerer når alt blir kaldt igjen.

Autozentrum gardermoen skulle ha 1500kr for å kode om ny enhet så jeg satser på en brukt en og setter bilen til koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...