Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med Turbo lag når jeg skifter gir. Føler det tar litt for lang tid før den begynner å dra etter girskifte.

Har også litt problemer med "flat spots" under hard akselerasjon spesielt i oppoverbakke, akkurat som om turbotrykket kommer og går.

Har skiftet luftmassemåler og dieselfilter, men problemet er fremdeles der.

Noen forslag til hva feilen kan være?

Skrevet

Tok diagnose når luftmassemåler ble byttet, men problemet er der fortsatt. Har lurt på om det kan være noen sensorer rundt turboen el.

Var ikke andre feil på diagnosen iflg. Bavaria.

Skrevet

Nå kjenner jeg dessverre ikke svaret på det du spør om, men jeg har ikke garanti på bilen, da den er importert.

Mener du at elektronikk og turbo er i en suppe, og alt må byttes om feilen ligger der?

Fikk et tips om treghet i wastegate eller turbotrykksensor, men burde ikke det komme frem på diagnose?

Skrevet

nei ikke alltid det kommer fram, men den turboreguleringa er på de første dieselmotorene fra e90.

har du den nye motoren?

på de nye så er den turboreguleringa en del av turboen, så dermed må hele turboen skiftes.

Skrevet

Min er 2005 E87 163HK utgave....

Hørtes skummelt ut at jeg kanskje må bytte turbo! koster jo en kvart bondegård.

Er det noe måte å finne ut om problemet ligger i turboreguleringen?

Skrevet

okay, da har du den gamle typen.

da har du en solonoid som styrer wastegate. på x3 innenfor garanti med 2liter hender det ofte vi skifter solonoiden. men det er bare når vi får feilkode på diagnose, så vis du ikke har feilkoder så vet jeg ikke:S

Skrevet

Takker for gode innspill!

Tror kanskje jeg skal få en ny diagnose på bilen for å se om det kan ha dukket opp noen feilmeldinger. Kan da ikke være så kostabart å få en enekel diagnose?

Skifte av luftmassemåler måtte jeg betale skremmende kr 9000,- for!!! Så jeg er litt redd for å gå til merkeverksted.

Skrevet
har du hele kladden med elektronik på wastegate på turboen? i såfall skifter vi turbo på garanti uten feilkoder ved kuneklager:)

Ikke for å være pirkete men det er ikke wastgate på disse moderne turboene ,det er kun aktuatoren som styrer den variable turbogeometrien. Den har hatt tendens til å sjære seg i overførings leddet. OBS OBS Bildet som legges ved er ikke av den nye typen med elektrisk styrt aktuator.

krh1j1e548f63l87g8yx.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...