sandalius Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 Har problemer med Turbo lag når jeg skifter gir. Føler det tar litt for lang tid før den begynner å dra etter girskifte. Har også litt problemer med "flat spots" under hard akselerasjon spesielt i oppoverbakke, akkurat som om turbotrykket kommer og går. Har skiftet luftmassemåler og dieselfilter, men problemet er fremdeles der. Noen forslag til hva feilen kan være?
S.Arnesen Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 Er ikke flat spotts rimelig vanlig på diesel? Regner med at du har tatt diagnose test på den?
sandalius Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 Tok diagnose når luftmassemåler ble byttet, men problemet er der fortsatt. Har lurt på om det kan være noen sensorer rundt turboen el. Var ikke andre feil på diagnosen iflg. Bavaria.
GeirAndre Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 har du hele kladden med elektronik på wastegate på turboen? i såfall skifter vi turbo på garanti uten feilkoder ved kuneklager:)
sandalius Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 Nå kjenner jeg dessverre ikke svaret på det du spør om, men jeg har ikke garanti på bilen, da den er importert. Mener du at elektronikk og turbo er i en suppe, og alt må byttes om feilen ligger der? Fikk et tips om treghet i wastegate eller turbotrykksensor, men burde ikke det komme frem på diagnose?
GeirAndre Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 nei ikke alltid det kommer fram, men den turboreguleringa er på de første dieselmotorene fra e90. har du den nye motoren? på de nye så er den turboreguleringa en del av turboen, så dermed må hele turboen skiftes.
sandalius Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 Min er 2005 E87 163HK utgave.... Hørtes skummelt ut at jeg kanskje må bytte turbo! koster jo en kvart bondegård. Er det noe måte å finne ut om problemet ligger i turboreguleringen?
GeirAndre Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 okay, da har du den gamle typen. da har du en solonoid som styrer wastegate. på x3 innenfor garanti med 2liter hender det ofte vi skifter solonoiden. men det er bare når vi får feilkode på diagnose, så vis du ikke har feilkoder så vet jeg ikke:S
sandalius Skrevet August 14, 2009 Forfatter Skrevet August 14, 2009 Takker for gode innspill! Tror kanskje jeg skal få en ny diagnose på bilen for å se om det kan ha dukket opp noen feilmeldinger. Kan da ikke være så kostabart å få en enekel diagnose? Skifte av luftmassemåler måtte jeg betale skremmende kr 9000,- for!!! Så jeg er litt redd for å gå til merkeverksted.
E36Cab1 Skrevet August 14, 2009 Skrevet August 14, 2009 Er alltid en ide å koble av eksosen etter turbo for å se om resultat før noe skiftes,da delvis tett eksos(kat) kan gi feilmelding på turbostyringa.
GeirAndre Skrevet August 14, 2009 Skrevet August 14, 2009 men er heller ikke så ofte det blir tett eksos på nyere bmw. tas betalt en time for en enkelt avlesning av feilminne.
Bonden Skrevet August 14, 2009 Skrevet August 14, 2009 har du hele kladden med elektronik på wastegate på turboen? i såfall skifter vi turbo på garanti uten feilkoder ved kuneklager:) Ikke for å være pirkete men det er ikke wastgate på disse moderne turboene ,det er kun aktuatoren som styrer den variable turbogeometrien. Den har hatt tendens til å sjære seg i overførings leddet. OBS OBS Bildet som legges ved er ikke av den nye typen med elektrisk styrt aktuator.
GeirAndre Skrevet August 15, 2009 Skrevet August 15, 2009 retter meg etter den.. men da skjønner dere hvorfor vi skifter hele turboen da, så lærte jeg litt i dag også
sandalius Skrevet August 15, 2009 Forfatter Skrevet August 15, 2009 Men jeg har da ikke en sånnen turbo på min 2005 modell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå