micberg Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 Heisann ! Har da vurdert å kjøpe denne bmw'en, men lurer på om det er spesielle feil eller steder jeg burde sjekke etter skader ? Selger har bestilit nafbruktbiltest til bilen imorgen. Jeg bor i tromsø og bilen står i Møre og Romsdal, så jeg vil ikke kjøpe en bil som stopper på Saltfjellet eller får masse verkstedregninger på kort tid. her er linken til bilen: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_c ... 1249821921 AutoDB-kode: 951100
Tronstad Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 tja burde se etter rust da først og fremst. ruster gjerne i hjulbuer, nede på dørene, panseret og nede på bagasjeluken ! ellers er jo subframe disaster ett problem på disse bilene, men den er jo ikke så motor sterk så er nok ikke det på denne
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 har ikke noe med saken å gjøre... jeg har hatt det på min 320 se etter slitte foringer/hør ved å dunke forsiktig i gummien på dekkene, kjenn etter rust, ikke bare se! se om dekkene er slitte i innerkant, dette tyder ofte på dårlige foringer! ellers er det alt anna som en vanlig bil...
micberg Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 Subframe disaster ? hva betyr dette ? eier nevnte at han skulle bytte til nye 17" fra 18" fordi 18" tommerne hadde blidt litt for slitte. han skal fakse over naftest imorgen kveld av bilen, som han skulle dekke selv. vil bare ikke dra så langt og få store feil på veien hjem, eller utgifter på flere titallstusen når man kommer hjem. skulle gjerne hadt mere peiling på bmw tekniske ting. er prisen stiv ?
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 vil si at 28 tusen, for en bil med 6er og m-techfanger ikke er galt... har mange fler km å gå også... subframe disatser er at traversforingene (opphenget bak) revner fra karrosseriet... kjip ting å komme utfor... men ikke tenk på det du... naftesten vil nok bemerkeforingene bak, hvis det ksulle være et tegn på det
micberg Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 Tusen takk for svar skjønner jo at man må sette seg ned å lese litt og lære mer om biler hehe har bare tidligere vært uheldig, kjøpte en bmw e30 323 89model for 2 år siden, og den ble jeg kun plaget med, og da nektet selger på alt og mente det var min feil osv, tapte 35 000 på den bilen iløpet av 2 uker.
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 noen ganger er man heldig, andre ganger ikke... men vær skeptisk til det mest! det er ofte det beste...
micberg Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 ja man har lært på den harde måten, for å si d sånn Har hadt lyst på en e36 i 3 år nå, så håper den lever opp til forventningene. men som sagt man får jo det man betaler for, så man har jo ikke forventninger i 100 000 kr klassen. men hva er de vanligste "store" feilene på disse bilene ? har hørt at toppene kan bli fort slitne,foringer,dempere og mest rust.
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 det er like normalt på alle biler vil jeg tro... på 4 sylinderene blir kammene fort slitte, og bmotoren tikker, men på 6 syl, er ikke det et bagatellproblem i forhold... de fleste purrer som om de var nye... demperene har like god holdbarhet som alle andre, foringene blir fortere slitt hvis bilen er senket mye, men ofte så holder de i mange år før man bytter rust er forskjellig på alle biler... oftest er det importerte som har mest, da ikke alle er (likegodt) tectylert
micberg Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 Faen altså, da ble det ikke bil allikevel.. Selger ringte meg akkurat å fortelte at broren hadde lånt bilen idag, og krasja med ett rovdyr..
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 Faen altså, da ble det ikke bil allikevel..Selger ringte meg akkurat å fortelte at broren hadde lånt bilen idag, og krasja med ett rovdyr.. haha... sikkert bare sprøyt var nok mye tull på naf kontrollen, så vil han selge den til noen som ikke vil ha framlagt test
micberg Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 he he ja samme tenkte jeg men testen var imorgen, men han har nok ikke ville selge den. fordi han vet at det er mye som feiler den, si ifra om du/dere vet om en relativt okei e36 fra 318is og oppover for en max 40 000
hauken Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 be han sende deg et bilde av den krasja bilen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå