Tommygun87 Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 Lurte på om noen viste om det var noe som måtte stilles på denne luftmengdemåleren på 318imotorene når jeg skifter ut det orginale luftfilteret med et Powerfilter
Lars89 Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 Går ikke å stille på LMM. Bare å kjøre på Husk god skjerming hvis du absolutt vil ha powerfilter
Bmw_325i_ Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 bare å bytte det. men er ikke noe effektmessig å hente. kanskje det blir litt mere "lyd" men that's it
Tommygun87 Skrevet August 13, 2009 Forfatter Skrevet August 13, 2009 stemmer, var en fyr som sa han måtte stille på den luftmengdemåleren, men han har ikke peil på bmw. men da kliner jeg til med montering i morgen om jeg får tid.
Tommygun87 Skrevet August 14, 2009 Forfatter Skrevet August 14, 2009 Hehe en fyr ja nei tenkte meg at han ikke hadde peil og det var det flere som sa til meg og han tror han har peil. asså ikke at jeg er noe bedre. men noen som vet åssen biltema Powerfilterne er?
Lars89 Skrevet August 14, 2009 Skrevet August 14, 2009 Tror det sitter det på min... Sluppet igjennom mye drit og herpa luftmassemålerem. Kjøp kvalitet (green/kn) hvis du skal ha noe Jeg bytta tilbake til originalt filter
Eklund Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Noen mener også at det blir mindre effekt da de trekker varm luft fra motor. Vurderer selv innlegg til boksen fra pipercross, de skal vistnok rense veldig godt og blir brukt i støvete rally http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13089893 Ellers cold air intake (CAI) som går ut på å skifte ut luftboksen og lage et rør til et sted hvor det kommer inn kald luft. Det er viktig, ellers hadde vi ikke hatt intercoolere... det er mer oksygen å brenne i kald luft. Røret til stedet med kald luft kan bygges selv og kan varmeisoleres med noe som inneholder aluminium. Finnes ferdige også, men siden du nevnte biltema, så tenkte jeg du hadde lite budsjett, så vurder da et induksjonsfilter utenom boksen kun hvis du bygger rør til kaldt inntak i fronten eller kjøper ferdig kit. Noen hevder dette ikke gir mange hester, men du får også gjennopplivet noen hvis det gamle er tett. I kombinasjon med annet så kan det gå bedre visstnok, men skal visst være vanskelig å merke forskjell med filter alene.
Steffen89 Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 jeg har et green filter ifra den fjorje jeg hadde, men jeg syns ikke det var noe annen forskjell enn at du merket at du fikk litt mer pulver på toppen av turtallet. det var i en 318is.. også får du antagelig mer jaging på tomgang..
Steffen89 Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 og for at jeg skal få kaldluft, så måtte jeg bygd rør ned til gitteret i bunnen av m-tech fangeren min, for det er jo spreder i i spreder hullet, og luftinntakene er det jo sånne plastikk greier som leder luft inn på bremseskivene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå