brunsame Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Har en 325i altso med m50b25 motoren uten vanos. den har tikket litt hele tiden jeg har hatt den, men nå har bilen stått stille i noen månder pga jobb og div. når jeg startet opp tikket den helt sinnsykt. kjørte en tur for å se om det kom seg når jeg fikk litt fart i oljen men uten hjelp. byttet ventil løfterene, da forsvant det en stund, men kom tilbake etter en stund og da var det enda verre. Koblet opp en olje trykk måler og da låg jeg på ca 0,7 bar ved tomgang. når jeg ga motoren opp på ca 5000 omdreininger fikk jeg ca 4 bar. prøvde å kjøre på en motor flusj, bytte olje og olje filter, men da sakk trykket ned til ca 0,2 ved tomgang og rundt 2,7 på 5000 og nå tikker det enda verre. Håper noen kan hjelpe meg! PS!! Om noen har en m50b25 motor liggende er jeg veldig intresert!! Ta kontakt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Sliten oljepumle?=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Under ventildekselet skal det vell vere ett oljerør som spruter olje ned på ventilløfterne ol. Har du sjekka om det spruter ut tilstrekkelig? Om det er tett/dårlig vil det vell tikke en del Går utifra at det er samme som på M20, har ikke skrudd M50 før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunsame Skrevet August 13, 2009 Forfatter Share Skrevet August 13, 2009 nei d ekje samme! hydrauliske løftera å sann ej! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå