Gå til innhold

varmeaparat e30


andersrx
 Share

Anbefalte innlegg

noen som vet hvor motstanden til varmeaparatet ligger i en e30?

tidligere virket det kun på nivå 4, å nå virker plutselig ikke det heller. har ikke vært borti dette før, men pappa sa at motstanden brukte å ryke, så det var bare å finne den. takker for all hjelp:)

åsså var det el-vinduene, noen ganger når jeg kjører virker alle, så parkerer jeg, når jeg da senere starter opp så vil ingen verken gå opp eller ned. skjønner ikke hva som gjør det. kunne vært dårlig kontakt, men rart at det endrer seg når bilen står stille:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I trinn fire, så bruker den ikke motstanden. Da går spenningen rett igjennom. Har den sluttet å virke så tror jeg heller viften er kaputt.

Motstanden ligger forøvrig i samme rom som kupèviften ligger. Til høyre for kupèviften, sett fra motorrom.

Det som pleier å ryke på en E30 er ikke motstanden, men viften.

På nyere modeller fra BMW, så er det ofte motstanden.

Høres ut som du har en relè feil til matespenning for el vinduene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha:) får ta å skifte vifte da.

har tidligere bytett ut releene fremme i motottommet for å se om det var årsaken, men ingenting skjedde. finnes det flere sikringsbokser gjemt i bilen? eller er det bare en i e30? har instruksjonsboka, men mangler 20 sider og det er selfølgelig de med sikringer og det elektriske:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringsboks er i motorrom. Man kan og finne noen relèer over skjermingsplaten som er under rattstamme.

#0 kom med to lengder på viftene, hvis du tar mål av viften din å sender meg en PM når du har gjort det. Så kan det hende jeg har rett vifte til deg, den er så godt som ny og du får den rimelig.

Hvis du ikke har vifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er grei, tar kontakt jeg. men tror ikke det blir gjort med det første, tenkte å ta det til vinteren når bilen skal omlakkeres.

skjønner jeg rett så må jeg vel ut med dashbordet for å komme til vifta, og jeg har bare denne bilen. har så mye som må skiftes inni denne bilen, så tenkte ta allt på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du kommer ikke til ifra dashbord side. Må ta det ifra motorrom. Søk på kupeviftè bytte o.l her på forumet, så finner dum nage tråder om dette antar jeg. Er ett deksel på torpedoen som du må løsne også ser du viften. Er ikke store jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...