Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke gm kasse men zf kasse.. det å spinne er bare tull spørr du meg iallefall iallefall om det ikke er is og snø.. chippen er nok blitt kjørt med iallefall 2-3 år da forrige eier ikke viste noe om chippen. og girkassen er helt fin enda tross snart 300000km.

Skrevet

Den ZF kassa holder værtfall! Pappa chippen bilen for 240 000 km siden og den er enda i sitt beste vellgående ;) Til tross for veldig mye trekking av tung campingvogn.

De fleste girkassene tror jeg ryker pga mangel på oljeskift.. Ja jeg vet BMW sier at man ikke trenger å bytte olje, men pappa har gjort det konsekvent minimum hver 100 000 km på kassa, helst litt oftere.

Skrevet

Min 525 tds 94 mod med manuelt gir med chip,større turbo,større intercooler.høyere laddetrykk,anna eksos.har jeg målt til 0.58 landevei og 0.85 bykjøring.da rolig kjøring.ca 220hk og 400nm

• 1 month later...
Skrevet

Min 93 tds bruker ca 1 liter på mila,blanda.

Automaten står låst i øko.program noe annet virker ikke. Den er extremt langbeint med ca 1500 snurr i 100.

Skrevet

Hallå,

Jag har hållt på en del med chipning och förbrukning. Det går att få ner förbrukningen om man chippar motorn och sedan kör bilen på lägre varv än tidigare. Med chipet kommer man få bättre vridmoment i botten och på lägre varv som gör att man kan få fart på bilen på samma sätt som tidigare, men genom att använda lägre varvtal. Då spar man bränsle! Men det går även att gasa fullt helatiden med trimchipet och utnyttja den "ökade effekten" och då brukar förbrukningen vara kvar på ungefär samma.

Jag håller på med chipning i sverige, men kan skicka TDS bmw chip till Norge om någon är intresserad.

Det går bra att skicka mig PM för mer info och pris om det :)

Mvh//Andreas

Skrevet
hva ligger forbruket på dere som kjører 525 tds??? :wink:

Har en 02 mod 525

den lå på 0.83 på blandet kjøring uten chip og med chip ligger den på 0.79

Men er ingen problem med og få den til og bruke masse :D

Skrevet

Har en 02 mod 525

Hehe. min 03 dat e39 ligger på 0,60 med chip på langkjøring. ca 0,80 på blandet, men har hatt den oppe i 1,28 de 2 første dagene jeg hadde den :lol:

Skrevet

Har en 02 mod 525

Hehe. min 03 dat e39 ligger på 0,60 med chip på langkjøring. ca 0,80 på blandet, men har hatt den oppe i 1,28 de 2 første dagene jeg hadde den :lol:

Dette er vell ikke en tds motor m51(143hk)

Skrevet

Har en 02 mod 525

Dette er vell ikke en tds motor m51(143hk)

Nei er vel en 163hk på den orginalt,tror jeg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...