Gå til innhold

E39 520 diff på E39 530d??


gjeewaytee
 Share

Anbefalte innlegg

satt og funderte på om det gikk an å bytte ut noe for å få mer aks og lavere topphastighet. Hørte medd en kompis og han sa at han hadde en e39 520 diff liggende og den hadde en slik utveksling jeg har lyst på. sikkert ikke noe voldsom forskjell eller er det?

Tanken som slår meg er at jeg tviler på den tåler momentet jeg har i motoren min ( 505 nm med powerboksen ) Tenker jeg rett eller er det bare å kjøre på :P ??

Han kompisen min sa at den kan vare lenge og den kan vare til første "førstemann-ut-av-lyskrysset" lyskrysset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om den passer, selv om sprengskissene ser svært like ut.

96 E39 520i har utveksling 3,46. Min 530d har 2,81. Forskjellen er stor! Med forbehold om regnefeil får du 23% lavere toppfart. Tredjegiret vil ikke nå 100 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter en tier på at det blir helt håpløst å kjøre med.

Har kjørt med 520-diff med 3.5-liter, og selv da tjente jeg tid på å starte i 2. gir fordi det første ble så kort. Grusomt i 100 også, med altfor høyt turtall. Tør ikke tenke på hvordan det ville blitt med en diesel (kort register kontra en bensinmotor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tegninga, men vil det si at det rett og slett ikke funker å kjøre normalt engang. Tenker på at der jeg pleier å ligge i 4-de gir bare legger den i 5-te og så er problemet løst?

Hvis det skulle bli til at jeg prøver på det, vil jeg få en raskere tid fra 0-160 km/t?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel diesel så kort register fra før av samt langgiret utveksling. Girakassen er vel også tettere giret?

Vil tippe det blir håpløst å kjøre med.

Var en side jeg fant for en stund siden der man kunne legge inn diff ratio, turtall osv for å se hvor langt hvert enkelt gir blir samt på hvilket turtall man har de forskjellige hastighetene i men finner den ikke nå lengre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...