Blokkis Skrevet August 16, 2009 Skrevet August 16, 2009 Har en bmw e36 320 med en 94mod 325 motor i. Da motoren engang i tiden ble byttet så ble ikke girkasse og bakaksling byttet, og nå har jeg lyst til å bytte dette, så det jeg lurer på er om jeg burde bytte girkasse og bakaksling, eller om det bare holder med girkasse? Fordi sånn som det er nå så er bilen veldig lavt gira. Og vil ha ting strøkent. Takker for svar
kbteknik Skrevet August 16, 2009 Skrevet August 16, 2009 du må nokk bytte alt, utv på girkasene 320/325 er samme, men flense ut er større på 325, så da må du bytte mellemaksel og diff i samme slengen det er diffen der gir høyere giring
jensemann23 Skrevet August 16, 2009 Skrevet August 16, 2009 jepp, flensene på diffen til 325 er større, så du må bytte bakre delen av mellomakslingen, samt diffen. Trenger ikke bytte stikkakslinger i følge noen her på forumet. Men skal alt bli helt bra er det nok lurt å bytte de også. Jeg har forøvrig samme "problemet" som deg. Motor er 325, diff og girkasse er 318. har 2900 rpm i 100 kmt. skulle vel vært 2500 rpm
Blokkis Skrevet August 16, 2009 Forfatter Skrevet August 16, 2009 Takker for svar, regna nesten med det. Men når man først bytter girkassa så er det like greit å bytte bakaksling + mellom aksling:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå