KarenMarie Posted August 16, 2009 Share Posted August 16, 2009 Noen som vet om dette går? Og hva det fører til ang. automatgiren? Hvordan stiller man det, og hvordan finner man ut hvor mye trykk en kjører på og hva som er maks trykk Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarenMarie Posted August 17, 2009 Author Share Posted August 17, 2009 Noen som har peiling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw_325i_ Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 automat kassa tåler svæært lite.. men ang ladetrykk så må du ha en chip/box for å mate på med mer diesel (som er nødvendig før du kjører på med turbotrykk) eller så vil motoren din gå veldig magert å vil ikke merke noen effektforskjell omtrent. men når du har tilført mere diesel så er det bare å prøve seg fram. monter turbotrykksmåler å en "bleed ventil" mellom WG klokka og kompressor så er det justeringsmuligheter Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarenMarie Posted August 17, 2009 Author Share Posted August 17, 2009 Ok.. Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore Diesel Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 automat kassa tåler svæært lite.. men ang ladetrykk så må du ha en chip/box for å mate på med mer diesel (som er nødvendig før du kjører på med turbotrykk)quote] Da får jeg satse på at det ikke står samme automatkasse i min 94 mod. 325tdsa! For den har gått med chip og ca 1,2 i ladetrykk i godt over 100 000 km, uten det minste tull med kassa. Ikke har den blitt kjørt forsiktig heller, på noe slags vis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarenMarie Posted August 17, 2009 Author Share Posted August 17, 2009 Jeg har 96 motor og drivverk i min. Kun 93 mod chassiet Så da regner jeg med at DEN ivertfall holder, siden din er 94 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw_325i_ Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 automat kassa tåler svæært lite.. men ang ladetrykk så må du ha en chip/box for å mate på med mer diesel (som er nødvendig før du kjører på med turbotrykk)quote] Da får jeg satse på at det ikke står samme automatkasse i min 94 mod. 325tdsa! For den har gått med chip og ca 1,2 i ladetrykk i godt over 100 000 km, uten det minste tull med kassa. Ikke har den blitt kjørt forsiktig heller, på noe slags vis. småtteri hehe.. min er justert vesentlig høyere da. din er jo knapt justert. går jo org på 0.95 min skal ha 175hk og 360nm ved 1.3 i trykk. men justert etter masse diesel og kjører 2kg ladetrykk kassa mi fløy etter 5timer. hehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarenMarie Posted August 17, 2009 Author Share Posted August 17, 2009 Innen denne uka har jeg å 175hk og 360Nm ved chipping. Så skal det monterest turbotrykksmåler og stille trykket på turboen til ca 1,1/1,2 eller noe lignende;) Sattser på at det går bra;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw_325i_ Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Innen denne uka har jeg å 175hk og 360Nm ved chipping. Så skal det monterest turbotrykksmåler og stille trykket på turboen til ca 1,1/1,2 eller noe lignende;) Sattser på at det går bra;) da holder kassa skulle jeg tro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore Diesel Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Hehe, jeg skal være enig med deg at kassa holder "svært lite" dersom målestokken din for svært lite er 2 bar ladetrykk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw_325i_ Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Hehe, jeg skal være enig med deg at kassa holder "svært lite" dersom målestokken din for svært lite er 2 bar ladetrykk! kanskje det er noe i det var en grunn til at jeg bygde om til manuell Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Pappa sin E34 525tds ble chippet ved 160 000 km (1997) og har gått 365 000 km nå. Girkassa er akkurat like god og bilen trenger ikke etterfyll av olje mellom oljeskiftene Den girkassa har også fått bryne seg på campingvogn i 2000 kg klassen hver sommer siden 1997 på strekninger på ca 5000 km hver sommer. Den var dessuten brukt mye til tilhengerkjøring i Tyskland før vi fikk den. Var kjørt 150 000 km på to år og 100 000 av dem med tilhenger før vi fikk den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ac turbo Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Men kor mye turbotrykk tåler disse motorer?1,3bar går d bra? er d merktbar forskjell fra 0.95 til 1.2-1,3 bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now