Jump to content

Turbotrykk E34 525 TDS m/96 motor og drivverk

KarenMarie
 Share

Recommended Posts

automat kassa tåler svæært lite.. men ang ladetrykk så må du ha en chip/box for å mate på med mer diesel (som er nødvendig før du kjører på med turbotrykk)

eller så vil motoren din gå veldig magert å vil ikke merke noen effektforskjell omtrent.

men når du har tilført mere diesel så er det bare å prøve seg fram. monter turbotrykksmåler å en "bleed ventil" mellom WG klokka og kompressor så er det justeringsmuligheter :)

automat kassa tåler svæært lite.. men ang ladetrykk så må du ha en chip/box for å mate på med mer diesel (som er nødvendig før du kjører på med turbotrykk)

quote]

Da får jeg satse på at det ikke står samme automatkasse i min 94 mod. 325tdsa! For den har gått med chip og ca 1,2 i ladetrykk i godt over 100 000 km, uten det minste tull med kassa.

Ikke har den blitt kjørt forsiktig heller, på noe slags vis.

quote]

Da får jeg satse på at det ikke står samme automatkasse i min 94 mod. 325tdsa! For den har gått med chip og ca 1,2 i ladetrykk i godt over 100 000 km, uten det minste tull med kassa.

Ikke har den blitt kjørt forsiktig heller, på noe slags vis.

småtteri :P hehe.. min er justert vesentlig høyere da. din er jo knapt justert. går jo org på 0.95

min skal ha 175hk og 360nm ved 1.3 i trykk. men justert etter masse diesel og kjører 2kg ladetrykk :) kassa mi fløy etter 5timer. hehe.

Pappa sin E34 525tds ble chippet ved 160 000 km (1997) og har gått 365 000 km nå. Girkassa er akkurat like god og bilen trenger ikke etterfyll av olje mellom oljeskiftene :) Den girkassa har også fått bryne seg på campingvogn i 2000 kg klassen hver sommer siden 1997 på strekninger på ca 5000 km hver sommer. Den var dessuten brukt mye til tilhengerkjøring i Tyskland før vi fikk den. Var kjørt 150 000 km på to år :shock: og 100 000 av dem med tilhenger før vi fikk den.

• 2 months later...