KarenMarie Skrevet August 16, 2009 Skrevet August 16, 2009 Noen som vet om dette går? Og hva det fører til ang. automatgiren? Hvordan stiller man det, og hvordan finner man ut hvor mye trykk en kjører på og hva som er maks trykk
Bmw_325i_ Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 automat kassa tåler svæært lite.. men ang ladetrykk så må du ha en chip/box for å mate på med mer diesel (som er nødvendig før du kjører på med turbotrykk) eller så vil motoren din gå veldig magert å vil ikke merke noen effektforskjell omtrent. men når du har tilført mere diesel så er det bare å prøve seg fram. monter turbotrykksmåler å en "bleed ventil" mellom WG klokka og kompressor så er det justeringsmuligheter
Tore Diesel Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 automat kassa tåler svæært lite.. men ang ladetrykk så må du ha en chip/box for å mate på med mer diesel (som er nødvendig før du kjører på med turbotrykk)quote] Da får jeg satse på at det ikke står samme automatkasse i min 94 mod. 325tdsa! For den har gått med chip og ca 1,2 i ladetrykk i godt over 100 000 km, uten det minste tull med kassa. Ikke har den blitt kjørt forsiktig heller, på noe slags vis.
KarenMarie Skrevet August 17, 2009 Forfatter Skrevet August 17, 2009 Jeg har 96 motor og drivverk i min. Kun 93 mod chassiet Så da regner jeg med at DEN ivertfall holder, siden din er 94
Bmw_325i_ Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 automat kassa tåler svæært lite.. men ang ladetrykk så må du ha en chip/box for å mate på med mer diesel (som er nødvendig før du kjører på med turbotrykk)quote] Da får jeg satse på at det ikke står samme automatkasse i min 94 mod. 325tdsa! For den har gått med chip og ca 1,2 i ladetrykk i godt over 100 000 km, uten det minste tull med kassa. Ikke har den blitt kjørt forsiktig heller, på noe slags vis. småtteri hehe.. min er justert vesentlig høyere da. din er jo knapt justert. går jo org på 0.95 min skal ha 175hk og 360nm ved 1.3 i trykk. men justert etter masse diesel og kjører 2kg ladetrykk kassa mi fløy etter 5timer. hehe.
KarenMarie Skrevet August 17, 2009 Forfatter Skrevet August 17, 2009 Innen denne uka har jeg å 175hk og 360Nm ved chipping. Så skal det monterest turbotrykksmåler og stille trykket på turboen til ca 1,1/1,2 eller noe lignende;) Sattser på at det går bra;)
Bmw_325i_ Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Innen denne uka har jeg å 175hk og 360Nm ved chipping. Så skal det monterest turbotrykksmåler og stille trykket på turboen til ca 1,1/1,2 eller noe lignende;) Sattser på at det går bra;) da holder kassa skulle jeg tro
Tore Diesel Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Hehe, jeg skal være enig med deg at kassa holder "svært lite" dersom målestokken din for svært lite er 2 bar ladetrykk!
Bmw_325i_ Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Hehe, jeg skal være enig med deg at kassa holder "svært lite" dersom målestokken din for svært lite er 2 bar ladetrykk! kanskje det er noe i det var en grunn til at jeg bygde om til manuell
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Pappa sin E34 525tds ble chippet ved 160 000 km (1997) og har gått 365 000 km nå. Girkassa er akkurat like god og bilen trenger ikke etterfyll av olje mellom oljeskiftene Den girkassa har også fått bryne seg på campingvogn i 2000 kg klassen hver sommer siden 1997 på strekninger på ca 5000 km hver sommer. Den var dessuten brukt mye til tilhengerkjøring i Tyskland før vi fikk den. Var kjørt 150 000 km på to år og 100 000 av dem med tilhenger før vi fikk den.
ac turbo Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Men kor mye turbotrykk tåler disse motorer?1,3bar går d bra? er d merktbar forskjell fra 0.95 til 1.2-1,3 bar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå