Jump to content

Lekkasje.

TYren
 Share

Recommended Posts

Har oppdaget lekkasje/vann bak førersete-320d-E46 99 mod. Spylte med vann på utsiden med dørene igjen, det dryppet inn i bakkant/underkant på venstre fremre dør, så jeg regner med og ha funnet lekkasjen. Noen som har vært ute for lignende? Hva må skiftes? :?

• 2 weeks later...

Jeg har tro på at fuktsperra bak dørtrekket ikke henger på. Da renner vannet som kommer inn ved vinduslista ned langs dørtrekket og ut på innsiden av terskelen. Helt vanlig problem.

Mange takk for tips - tok av dørpanelet, og det viste seg at denne isoporlignende fuktsperra var løsnet nede, limte den på igjen med "Sikaflex", spylte igjen, og jammen tror jeg det ble tett, men "bør" det komme vann inn der- egentlig??? :?

Ja. Det vil alltid komme litt vann inn ved vinduet og inn i døra. Vannet ledes til drenshull i bunnen av døra.

Forøvrig er Sikaflex et lite egnet produkt til dette formålet. Mulig det holder men hvis du får problemet på nytt så bør du bruke butyl.

Ja, mulig det, men det stoffet det var limt med originalt var også svart, temmelig likt Sikaflex, men skulle det vise seg at det ikke holder må jeg skifte hele fuktsperra, og da kan jeg forsøke med butyl.....