Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utstyr til dette for folk i østlandsområdet. Driver ikke med dette daglig, men holder på en god del på jobb med dette. Eneste dere trenger gjøre er sjekke opp selv hvor mye R134 som skal på anlegget i bilen din.

Kan og være behjelpelig med feilsøking og rep av ac til en hviss grad, men avanserte el feil orker jeg ikke styre med, da trengs både koblingsskjema og verksted handbok. Men 95 prosent av gangene er det slangedefekter og def kompressorer som er tilfellet det er ikke noe problem. Har anlegget stått trykkløst som følge av lekasje bør det og byttes tørkefilter (i tillegg til def slange/rør) for å få et holdbart resultat.

Truls

Skrevet

Ups R134 ja ikke F skriveleif hehehe. 5 6 år. jobber med maskiner og da er AC endel av de rep vi tar:-) Kan legge til at må anlegget vakumeres bør det være 15 grader eller varmere ellers blir det vanskelig å få systemet helt tørt.

Skrevet

Priser skal jeg sjekke litt nærmere, kom bare på at jeg hadde utstyret tilgjengelig og at jeg kanskje kunne tjene noen kroner på siden og at event bimmers gutta kunne spare noen, regner ikke med at dette blir millionbutikk :-))

Skrevet

Hvordan er det å ta sånt uten inngående kjennskap da? Har hørt fra pålitelige kilder at f.eks. Snapdrive og tilsvarende uavhengige kjeder har hatt en del trøbbel etter å ha ødelagt AC-anlegg i nyere BMWer.. er visst noe med måten ting gjøres på, suging/trykking, uten at jeg vet noe mer om det..

Skrevet

Alle anlegg til biler er tildelt en hvis mengde Gass alt etter åssen de er konstruert. Denne mengden er målt i gram og defor veier jeg gassen ved fylling. Åssen de har klart å ødelegge vet jeg ikke, men kan tenke meg at det har skjedd ved at de har snudd gass flaska slik at de har fått flytende gass inn i kompressoren og sprengt denne. Ellers får du ikke ødelagt så mye så lenge du som sagt ikke fyller for fort eller mye. Og at du vakumerer skikkelig så all fuktighet blir borte. Ellers slites kompressor fort ut. Event at de ikke har fylt olje på anlegget/event sluppet inn olje på sugesiden på kompressor slik at den har sprengtes av olje. Nå er vel ikke majoriteten av gutta på Snap Drive romforskere heller, ikke på de verkstedne jeg har vært på iallefall. Selv om der selvsagt er noen flinke og.

Når det gjelder nye BMWer regner jeg ikke med å se så mye til de. Fleste fortrekker merkeverksted og service hefte/historikk.

Har jobbet som mekaniker innen flere felt i flere år , har lignende utdanning til deg Gunnar inkl på AC anlegg. Har fylt sikkert 50annlegg siste årene inkl eks antall biler, volvo , renault, mercedes osv. AC anlegg er laget bla denso og er samme kompressorer som er brukt på forkjelige biler ala bosch. Det er samme fylleplugger på alle anlegg jeg har vært borti ergo skulle det nok gå greit å fylle et par til:-)

Skrevet

Hehe og der var debatten igang. Når står det vel ganske tydelig at jeg har R134 gass. Står ikke noe om noe annet. Og hvis du har så mye fukt i anlegg så vil selvsagt ikke annlegget gå. Har et anlegg stått med trykk hele tiden og du åpner i 3 minutter er det ikke et must å bytte tørkefilteret etter det jeg har lært og praktiserer. Vakumerer du godt kokes all fukt ut. Det tqr 15- 20 min før et tørkefilter er mettet så her er flere ting å ta hensyn til!

Men orker ikke bruke tid på dette ser at dette bare kommer til å bli som med alt annet her inne. Prat prat prat. Så der røk det tilbudet folkens orker ikke sitte her å kverulere om ting fungerer sånn eller sånn.

:-)

Skrevet

Ikke noe problem! :-) Men har sett tendensene på bimmers før når noen prøver å få til noe, blir bombardert med masse nonsens istedet for å se litt positivt på at noen drar i gang noe. Minner litt om mentaliteten i småbyen jeg kommer fra:-)

Null stress Jon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...