Richirich Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 God kveld ! Ringte og bestilte 4-hjulskontroll i dag.. og da det mest sannsynlig skal stilles på diverse, lurte mekanikeren på om jeg kunne finne ut vinklene foran og bak, slik at hjula står riktig.. det er snakk om en e30 facelift b25, senka 60/40.. Fred ut !
h4ns3n Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Det skal vel egentlig han vite? Forresten, så får du kun justert spissing hvis du ikke har camber tårnlagre eller svingarmsforinger bak..
Richirich Skrevet August 17, 2009 Forfatter Skrevet August 17, 2009 Det skal vel egentlig han vite?Forresten, så får du kun justert spissing hvis du ikke har camber tårnlagre eller svingarmsforinger bak.. joa, han skal vel egentlig det men trokke han har no peil på bmw.. er et nissan verksted, faren til en kompis, så får det greit billig han sa noe om no slags vinkel hvertfall. det er camber det er snakk om da ? har null peil på understell..
h4ns3n Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 De måler camber og spissing (toe-in) Spissingen får de justert, men ikke camberen.. Fra fabrikk hvertfall. Legger ved bilde av dokumentet venninna mi fikk etter hennes hjustillingskontroll, hvis det skulle være til noe hjelp.. Hvis du har haynes manualen står forresten hjulvinkler der.. Finner det sikkert på nettet ett sted også
Richirich Skrevet August 17, 2009 Forfatter Skrevet August 17, 2009 De måler camber og spissing (toe-in)Spissingen får de justert, men ikke camberen.. Fra fabrikk hvertfall. Legger ved bilde av dokumentet venninna mi fikk etter hennes hjustillingskontroll, hvis det skulle være til noe hjelp.. Hvis du har haynes manualen står forresten hjulvinkler der.. Finner det sikkert på nettet ett sted også ser ikke noe bilde skal sjekke haynes boka
Richirich Skrevet August 17, 2009 Forfatter Skrevet August 17, 2009 se der ja.. jævla mye målinger som skal gjøres ser det ut som håper bare de ikke må jekke den opp, for det tviler jeg på at de får til
Lars89 Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Må kunne få den opp på en 4-søyler for å foreta målinga. Dataene burde de ha inne på dataen til 4-hjulsapparatet.
Fliid Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Hjulvinkler står i instruksjonsboken til E30. Hvis Nissan har vært så ego å fjernet BMW fra apparatet.
eirikoo Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Må kunne få den opp på en 4-søyler for å foreta målinga. Dataene burde de ha inne på dataen til 4-hjulsapparatet. Alle 4hjulskontroller jeg har vært med på foregår med hjulene belastet. Kan ikke justere vinkler uten at hjulene står i bakken med den belastning de har til vanlig, dvs ikke jekket opp.
Fliid Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Lars snakker om 4 søyler, det gjør du og eiriko. En to søyler derimot, den firgjør hjul. En firesøyler har kjørerampe.
eirikoo Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Lars snakker om 4 søyler, det gjør du og eiriko. En to søyler derimot, den firgjør hjul. En firesøyler har kjørerampe. Det har du vel forsåvidt rett i. Jeg tenkte litt feil der. Hehe. Det finnes kanskje ikke løftebukker med fire søyler i det hele tatt? Altså som jekker hjula av bakken? Mener bestemt jeg har sett det også. Hmmm. Men det var vel selve jekkingen som var problemet, jeg antok at det var pga lav bil. Men det er som regel ikke noe problem med en rampe som du sier.
Fliid Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Kjøreklosser for å komme opp på selve rampen, det er noe som man ofte må, ved lave biler. (Påkjøringen til firesøyleren er jo idiotisk høy i utgangspunktet) Skal ikke så veldig lave bilen, så blir det problemer med å kjøre "rett på " Når man først har fått bilen opp der den skal stå. Så står den jo på fire hjul på plater man kan vri på. : ) Firesøyler som frier hjulene, tja, tror ikke det er noe som er ute nå om dagen hvertfall. Veteran utstyr har jeg heller dårlig oversikt over. hehe. En to syler har fire armer, før kom noen med like lange armer bak som forran, nå med korte forran å lange bak. Det er det eneste jeg kan tilføye
eirikoo Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Kjøreklosser for å komme opp på selve rampen, det er noe som man ofte må, ved lave biler. (Påkjøringen til firesøyleren er jo idiotisk høy i utgangspunktet) Skal ikke så veldig lave bilen, så blir det problemer med å kjøre "rett på " Når man først har fått bilen opp der den skal stå. Så står den jo på fire hjul på plater man kan vri på. : ) Firesøyler som frier hjulene, tja, tror ikke det er noe som er ute nå om dagen hvertfall. Veteran utstyr har jeg heller dårlig oversikt over. hehe. En to syler har fire armer, før kom noen med like lange armer bak som forran, nå med korte forran å lange bak. Det er det eneste jeg kan tilføye Ja du har selvfølgelig rett. En liten kortslutning der. For å bøte litt på såret i selvtilliten min så kan jeg melde om at jeg har sett firesøylere som er frest ned i betongen flere steder. Da slipper man rampe. Det er noe å tenke på om man skal starte råneverksted.
Richirich Skrevet August 19, 2009 Forfatter Skrevet August 19, 2009 takker for hjelp ja i haynes boka står det bare ligninger.. g= a + b osv osv. .om noen har lyst å finne for meg, gjerne det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå