carlhaakon Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 hei noen som kan hjelpe meg med og få tak i dette? eventuelt om noen vil låne bort dette om de har? hadde vert fint om det var i hedemark oppland. skal bytte det selv så trenger bare det verktøyet Mvh Carl Haakon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 Har låseverktøy for kam og låsespling til svinghjul. Mer har jeg ikke Men dette ligger i oslo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet August 18, 2009 Forfatter Share Skrevet August 18, 2009 Har låseverktøy for kam og låsespling til svinghjul. Mer har jeg ikke Men dette ligger i oslo.. hei er det de tre tinga jeg har ringa rundt du har? så jeg ikke tar feil? de jeg trenger skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 Du trenger jo resten også... Den lange stangen hører til låsingen av svinghjul, og den bruker man jo samtidig som man bruker den låseboksen øverst ( til kammene). Den sorte nøkkelen er for enkel vanos (montering). En av de små er for å låse kjedestrammeren i bunn. Kjedet som går mellom kammene. Den andre lille har jeg aldri sett før. Skal man bli vrang så mangler det noe på bildet. Det er verktøyet som strammer opp kjedet i nm. Skrur ut den originale strammeren og seter inn spesial verktøyet. Skrur til med rett moment. Da har kjedet rett trykk ved montering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet August 18, 2009 Forfatter Share Skrevet August 18, 2009 aha, jeg tenkte og skaffe de en annen plass siden de ikke ser så kopliserte ut. men går vel kansje ikke det da? det siste som mangler på bildet, hvordan ser denne ut? står det noe om den i guiden jeg har? http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 Har ikke til vanos nei, Den som du setter inn i svinghjulet. Boltsaken. Kan bruke et lite bor eller noe til kamkjedetstrammeren.. har jeg gjort før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet August 18, 2009 Forfatter Share Skrevet August 18, 2009 dette høres mer og mer ut som en jobb jeg ikke klarer selv. er dette noe BMW verksteder gjør? såfall andre verksteder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 Tar 2 min å lage låseverktøy til kam, og resten kan du bruke hva du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 Improvisere. Det er vel det vi er best på. Du kan bruke noe annet for å stikke inn for å låse svinghjul (baksiden av ett bor f.eks. Den delen du har i kjoksen). Du har og merket "OT" i forkant av svingningsdemper, så du får holdt øye med om du har den i OT når du monterer. Så det er jo ikke noe problem. Kjøp ei ny fjør til kjedestrammeren (koster 10 kroner eller noe) så sitter du med riktig nok press på kjedet. For strammeren til kamkjedet, så bruker du som nevnt tidligere, baksiden av ett bor eller noe slikt. Stiv stålvaier er og god nok for dette. Poenget er bare å få kjedet slakt. Så strammeren ikke ligger å presser. Er nå ikke etter boken verktøy dette, men det går. Du var på rett spor, med kun det øverste verktøyet (pinne for svinghjul pleier å følgemed når man handler dette. Azeton har jo dette settet) og vanos nøkkelen (Det har jeg, men det er i Skien. Blir det aktuelt, så send meg en PM) Resten improviserer du Hofstad, du var utrolig rask med vinkelsliperen... 2 min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet August 18, 2009 Forfatter Share Skrevet August 18, 2009 aha takker for bra forklaring. men de som skal låse selve kammene helt bakerst på motoren? noen som har de? skal ha med en mekaniker som ville hjelpe meg. livredd for og gjøre det alene. så får vi se hvordan det blir. skal i vertfall dokumentere med bilder osv og legge ut her til neste man med problemet hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 18, 2009 Share Skrevet August 18, 2009 Azeton hadde det Carlhaakon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet August 18, 2009 Forfatter Share Skrevet August 18, 2009 Azeton hadde det Carlhaakon. aha. så det nå, takker for all hjelp så langt. så hører dere fra meg om jeg ikke får tak i noe herover vis det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 19, 2009 Share Skrevet August 19, 2009 Improvisere. Det er vel det vi er best på. Du kan bruke noe annet for å stikke inn for å låse svinghjul (baksiden av ett bor f.eks. Den delen du har i kjoksen). Du har og merket "OT" i forkant av svingningsdemper, så du får holdt øye med om du har den i OT når du monterer. Så det er jo ikke noe problem. Kjøp ei ny fjør til kjedestrammeren (koster 10 kroner eller noe) så sitter du med riktig nok press på kjedet. For strammeren til kamkjedet, så bruker du som nevnt tidligere, baksiden av ett bor eller noe slikt. Stiv stålvaier er og god nok for dette. Poenget er bare å få kjedet slakt. Så strammeren ikke ligger å presser. Er nå ikke etter boken verktøy dette, men det går. Du var på rett spor, med kun det øverste verktøyet (pinne for svinghjul pleier å følgemed når man handler dette. Azeton har jo dette settet) og vanos nøkkelen (Det har jeg, men det er i Skien. Blir det aktuelt, så send meg en PM) Resten improviserer du Hofstad, du var utrolig rask med vinkelsliperen... 2 min På 2 min hadde jeg laget alle "spesialverktøyene" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet August 20, 2009 Forfatter Share Skrevet August 20, 2009 hehe, noen som kan det ja. men jeg har lite greie på slikt desverre. kan og skru litt på bil. men håper og få lånt verktøyet av noen i nerheten. skal ta litt telefonener i dag og høre litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warsteiner Skrevet August 20, 2009 Share Skrevet August 20, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå