skrape Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Har pr. idag simons endepotte fra bilxtra på bilen, men er ikke veldig fornøyd. Var innom svendsen eksos for å ta en sjekk på lambdasonde, og han kommenterte da endepotta. Han mente jeg burde bytte den ut til fordel for orginal eksos (5000,-) eller supersprint (7000,-). Noen som har meninger om dette? Er ute etter helt rolig tomgangslyd (omtrent som orginalt), og kanskje litt sportsligg lyd når jeg kjører den på gira. komplett simons er ikke aktuelt for min del..
Jan Tore Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Originalpotta er jo super. Fin kombinasjon av behagelig lyd på lavt turtall og råskap på høyere turtall.
skrape Skrevet August 18, 2009 Forfatter Skrevet August 18, 2009 Originalpotta er jo super. Fin kombinasjon av behagelig lyd på lavt turtall og råskap på høyere turtall. Men får jeg noe råskap ut av en 4er?..Er kanskje like så greit med orginalpotta. Noen som har erfaringer med supersprint?
babjorn Skrevet August 19, 2009 Skrevet August 19, 2009 Råskap får man ikke av 316i-320i ikke sikker på 323i,så må nok over til noen effekt potte for noe lyd.. Ville godt for et rustfritt med mellempotte.
Jan Tore Skrevet August 19, 2009 Skrevet August 19, 2009 Ah, tenkte ikke på at du hadde 4`er. Spørs vel om du må over på et effektanlegg da ja. Sjekk koed.no, gsbildeler.no, schmiedmann. Får vel supersprint til rundt 4000 om jeg ikke husker feil?
skrape Skrevet August 19, 2009 Forfatter Skrevet August 19, 2009 Noen som vil linke til meg? Finner ikke supersprint noen steder jeg.. Edit: Fant frem til slutt. http://www.motortechnik.no/339/produkt/784206.htm Virka som en grei pris
espulus Skrevet August 19, 2009 Skrevet August 19, 2009 Råskap får man ikke av 316i-320i ikke sikker på 323i,så må nok over til noen effekt potte for noe lyd..Ville godt for et rustfritt med mellempotte. Jeg har nok råskap i min 323i.. Henger på 525i uten problemer.
OLEZZ Skrevet August 19, 2009 Skrevet August 19, 2009 Men 320 er fortsatt i en egen divisjon i forhold til 316 og 318. Er ikke det samme med den 4'ern. Så jeg ville bare satt på orginal eksos.
skrape Skrevet August 19, 2009 Forfatter Skrevet August 19, 2009 Men 320 er fortsatt i en egen divisjon i forhold til 316 og 318.Er ikke det samme med den 4'ern. Så jeg ville bare satt på orginal eksos. Poenget med effektanlegg er jo ikke å få en 320. Er fin lyd jeg vil ha.
skrape Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 Hvorfor et bør jeg gå til innkjøp av? Står mellom supersprint og einsemann, men har hørt at einsemann kan bli litt voldsomt på 4'er motor? 1. Supersprint rustfritt (6000,-) http://www.schmiedmann.no/339/produkt/043406K1.htm 2. Supersprint ikke rustfritt (4200,-) http://www.schmiedmann.no/339/produkt/784206.htm passer den doble eksosen fint til dobbel diffuser? 3. Einsemann (5300,-) http://www.schmiedmann.no/339/produktId/5006.htm
hagenisse Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Ja, eisenmann lager leven på 318is. Mye bråk, både på tomgang og når man kjører.
Alec Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Hva med org eksos og sports-filter bare?! Da får du jo det du ønsker, rolig gange ved pen kjøring og ekstra fres ved pådrag.... Personlig mener jeg effektanlegg blir litt for overflødig på en 318is, altså lyd kontra ytelser burde stå noenlunde i sammenheng, ellers blir det "overflødig", "harry", you name it....
skrape Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 Hva med org eksos og sports-filter bare?!Da får du jo det du ønsker, rolig gange ved pen kjøring og ekstra fres ved pådrag.... Personlig mener jeg effektanlegg blir litt for overflødig på en 318is, altså lyd kontra ytelser burde stå noenlunde i sammenheng, ellers blir det "overflødig", "harry", you name it.... Du kan kalle det harry, men jeg mener at fin lyd må vel bil med liten motor også kunne ha. Er m3 styling også harry? Greit forslag med org eksos og sports-filter, men blir for min del ikke aktuelt, da det blir billigere med effektanlegg (supersprint).
Alec Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Hva med org eksos og sports-filter bare?!Da får du jo det du ønsker, rolig gange ved pen kjøring og ekstra fres ved pådrag.... Personlig mener jeg effektanlegg blir litt for overflødig på en 318is, altså lyd kontra ytelser burde stå noenlunde i sammenheng, ellers blir det "overflødig", "harry", you name it.... Du kan kalle det harry, men jeg mener at fin lyd må vel bil med liten motor også kunne ha. Er m3 styling også harry? Greit forslag med org eksos og sports-filter, men blir for min del ikke aktuelt, da det blir billigere med effektanlegg (supersprint). Nå eier jeg jo selv en org M3 så da mener jeg vel innerst inne at alle E36 med M-styling er litt harry ja Men samtidig er M-styling det peneste så derfor forstår jeg godt de som monterer det på sin bil. Men tilbake til eksosen, liten motor gir ikke fin lyd selv om den bråker mer (med mindre det er en 1.3 wankel med turbo )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå