Gå til innhold

trenger en "Styring begrenser"... men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen.

hadde netopp bilen til godkjenning av senkesettet men kom ikke igjennom for jeg måtte ha en så kaldt styringsbegrenser så ikke hjula subber i på innsiden av skjermen.

jeg sa jeg aldri hadde hørt om noen slikt, og spurte hvor jeg kunne få kjøpt det. fyren sa han viste de hadde det på Bavaria, så jeg reiste ned dit med en gang. de hadde aldri hørt om det på BMW'er men de viste de hadde det før på noen Volvoer. jeg reiste dermed til Bilxtra, Mekonomen, Meca og mitt lokale verksted, men ingen viste noe om det..

kan noen hjelpe meg? noen som har kjøpt dette noen gang?

Skrevet
hjelper ikke å bumpe etter tre timer, la folk få sjangs til å komme seg hjem, fra jobb sp kanskje du får noen svar.

gidder ikke starte noen krangel, men var hjemme fra jobb når jeg "bumpa" jeg.. tydligvis du å, klokken var jo tross alt over 5.

Skrevet
Dra til BMW og gi dem dette delenummeret; 3211 1140 479. Dette skaffer de hos Koed, Schmiedmann og GS også.

takker og bukker :) da vet jeg at de har det hvertfall.. er ikke første gang jeg har hatt problemer med å skaffe deler fra de, de vet som regel ikke en dritt hva jeg snakker om.

samme med en kamerat av meg, en E34, han skulle ha et bensinpåfyllings slange/rør fra lokket og ned til tanken og der er jo bare et rør, men da sa de at han måtte komme tilbake med et delenummer for de skjønte ikke hva han mente

Skrevet

For å endre synsvinkel litt så syntes jeg dette virker som noe BS fra biltilsynets side(igjen)...

har du vært på hjulstilling? om den er korrekt så pleier ikke hjulene å ta borti..

Anyways så tar jo hjulene på e36 borti innerskjermen litt med helt orginale felger og senk også så...

Jeg blir så frustrert over slike idioter som ikke vet hva de driver med!!!

har aldri hørt om at noen har blitt bedt om dette før..

Da jeg godkjente min bil målte de verken høyde eller klaringer noen steder...(ikke det at det hjelper deg da men)

Skrevet
Dra til BMW og gi dem dette delenummeret; 3211 1140 479. Dette skaffer de hos Koed, Schmiedmann og GS også.

takker og bukker :) da vet jeg at de har det hvertfall.. er ikke første gang jeg har hatt problemer med å skaffe deler fra de, de vet som regel ikke en dritt hva jeg snakker om.

samme med en kamerat av meg, en E34, han skulle ha et bensinpåfyllings slange/rør fra lokket og ned til tanken og der er jo bare et rør, men da sa de at han måtte komme tilbake med et delenummer for de skjønte ikke hva han mente

Bare hyggelig, koster ca 150 kr nytt, bare for å opplyse om det.. :wink:

Skrevet
For å endre synsvinkel litt så syntes jeg dette virker som noe BS fra biltilsynets side(igjen)...

har du vært på hjulstilling? om den er korrekt så pleier ikke hjulene å ta borti..

Anyways så tar jo hjulene på e36 borti innerskjermen litt med helt orginale felger og senk også så...

Jeg blir så frustrert over slike idioter som ikke vet hva de driver med!!!

har aldri hørt om at noen har blitt bedt om dette før..

Da jeg godkjente min bil målte de verken høyde eller klaringer noen steder...(ikke det at det hjelper deg da men)

biltilsynet sa bare at de så hjula mine hadde gått i innerskjermen og det stemmer jo, men de var før jeg satte på 10mm spacere på hver side så tviler sterkt på at de går i nå, men sa jo ikke det til de selvfølgelig, og de så det ikke heller heldigvis ;) så nå må jeg ha dokunentasjon på det er satt på styringsbegrenser og heve den for å få målene innenfor på en forstillingskontroll :( STRESS!

Skrevet

Dersom senkesettet er TÜV godkjent til din bil så skal det godkjennes selv om hjulvinklene er utenfor specs. Så du skrev noe om å heve den igjen.

Dette med subbing i innerskjermer er ikke lov, så at de reagerer på det har de fullt lov til. Dekkene skal ikke subbe i karosseriet verken ved full sving eller full inn/ut fjæring.

Men derimot hvis du har orginale hjul, så er det egentlig TÜV godkjent med subbingen, med mindre det er noe annet uthevet i papirene du har på ditt senkesett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...