bmw5251989 Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Hello.Har ein M50B25 vanos motor. Så lurer eg på om det går ann å bygge turbo på den ? eller e da ikkje noe å bygge på siden det e vanos Link to comment Share on other sites More sharing options...
LianLi Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Med vanos funker like bra så lenge du ikke skal ta ut mye hester da. Seriøse bygg burde vel bygges på nonvanos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw5251989 Posted August 19, 2009 Author Share Posted August 19, 2009 skal bare ha ca 320 hk eller noe sånt. skal ikkje gjere noe med innmaten. men ka gjer vanosen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw5251989 Posted August 19, 2009 Author Share Posted August 19, 2009 skal senke komp og Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Skal du bygge dyrt vil jeg tro. Kan nappe av kontakten til vanos så går den i turtallsmodus. Men er andre parametre i bilde som ventilfjærer osv,osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw5251989 Posted August 19, 2009 Author Share Posted August 19, 2009 skal ikkje legge så mykje penger i det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 320 kan du glemme. heldig kommer du på 240. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-Tommy Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 320 kan du glemme.heldig kommer du på 240. Hvorfor skulle han ikke greie mer enn 240? Link to comment Share on other sites More sharing options...
heimkokt Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 190hk orginalt da er det ikke store problemet og få 320hk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 320 kan du glemme.heldig kommer du på 240. Hvorfor skulle han ikke greie mer enn 240? Skulle stå 270. Over det får du problem med LMM osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-Tommy Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Skulle stå 270. Over det får du problem med LMM osv. Ro ro til fiskeskjær Neida. Går jo an å "reskalere" LMM. Å sette LMM i et større rør elns. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Skulle stå 270. Over det får du problem med LMM osv. Ro ro til fiskeskjær Neida. Går jo an å "reskalere" LMM. Å sette LMM i et større rør elns. Du som vet dette kunne jo gitt eksempel ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
montrealblue Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Jeg hadde ca. 300hk i m52 b20. Orginal innmat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Jeg hadde ca. 300hk i m52 b20. Orginal innmat... Og kan dokumentere det? Og ikke noe annet gjort? (Fordi da må jeg snakke med de som tuner for meg ) Håper ingen misforstår, jeg er mekaniker, med spess interesse for elektronikk osv (les mine svar på teknisk), men jeg overlater foreløpig tuning til de som er eksperter, og lærer mye av dem). Og svarene mine er basert på bla deres erfaringer. trenger liksom ikke finne opp kruttet flere ganger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-Tommy Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Skulle stå 270. Over det får du problem med LMM osv. Ro ro til fiskeskjær Neida. Går jo an å "reskalere" LMM. Å sette LMM i et større rør elns. Du som vet dette kunne jo gitt eksempel ? Gitt eksempel på hva? Var jo kødd det med ro ro til fiskeskjær mtp at du sa 240 men mente 270 Og hva med at han hadde 300hk i en M52B20? Det er jo bare til å finne en måte å lure ECU på det mtp lmm. For eksempel større rør til lmm så den ikke bunner på så lite luftfløde eller resistor på ledningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now