Gå til innhold

e36 325 med ujevn tomgang! Problemet er LØST!


kris88
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettop overtatt en e36 325 men noen ganger så går bilen skikkelig dårlig på tomgang, det er nesten så den stopper.

Turtallet går opp og ned som en sprettball mellom 0 og 1000rpm

Når dette oppstår lugger/hopper bilen skikkelig når man gir litt gass. Men den går veldig fint når man gir mer gass...

Noen som vet hva dette kan være?

Virker nesten som om autochoken skrur seg av for tidlig, men det kan komme når motoren er varm også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til min verden kris88. :P

har samme faens problem med min.

Bilen min skal inn på verksted nå på mandagen, så da skal de prøve og fikse dette problemet. Det var snakk om at det muligens var en temostat som fucka til alt når den står på tomgang. (Når motoren er kald)

Skal si ifra hva som var galt med min visst de får fikset dette drittet. :P

Mvh, Michael.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt etter falsk luft idag, men fant ikke noe.

Bortsett fra at det suser ganske mye rundt innsuget, men det skal det kanskje gjøre på disse motorene??

Har aldri hatt bmw før så har ikke noe erfaring med disse bilene, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan enkelt ta ut stikket til LMM og sjå om den blir bedre da. går i nødmodus da. eller du kan feilsøke etter falsk luft, enkelt med startgass rundt innsuget der. men pass på so ikkje det kjem i luftfilteret, da er det liten effekt;) gjore dette da min lmm va gåen. ny LMM koster 3500-5000..:S eller ta ut stikket på lambdasond, litt meir stress da du må under bilen. men greit å få utelukka tinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tips e36ole! Men når man tar ut stikket på lmm og lambdasonden så blir det vel også lagret i feilminne på bilen?

Hadde kanskje vært greit å kjøre diagnose på bilen først? For å ikke "lage" flere feil...

Noen som vet om et sted i trondheimsområde hvor det er billig og greit og utføre en diagnosetest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...