Gå til innhold

e36 325 med ujevn tomgang! Problemet er LØST!


kris88
 Share

Anbefalte innlegg

hmm, kanksje det er det ja...

Har bestilt time hos Strandveien Auto i trondheim, men de skal ha 800 for diagnose og tar betalt for en time feilsøking så blir jo kanskje 2000!!!

Noen som vet om noen i trondheimområde som er billigere på diagnose og har peiling på bmw i trondheimsområde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme sak på min e34, da var det den lille vakumslangen som går fra ventilen ved bremsekraftforsterkeren inn i torpedoveggen som var løs. Pass også på at det sitter reduksjonsventil på denne slangen da mangel av dette fører til at motoren går ujevnt. Du kan sjekke om det er denne som er problemet ved å ta av den lille slangen og holde over uttaket i ventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme sak på min e34, da var det den lille vakumslangen som går fra ventilen ved bremsekraftforsterkeren inn i torpedoveggen som var løs. Pass også på at det sitter reduksjonsventil på denne slangen da mangel av dette fører til at motoren går ujevnt. Du kan sjekke om det er denne som er problemet ved å ta av den lille slangen og holde over uttaket i ventilen.

takktakk, må vel ta ut den slangen mens motoren går ujevnt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, kanksje det er det ja...

Har bestilt time hos Strandveien Auto i trondheim, men de skal ha 800 for diagnose og tar betalt for en time feilsøking så blir jo kanskje 2000!!!

Noen som vet om noen i trondheimområde som er billigere på diagnose og har peiling på bmw i trondheimsområde??

Hjelpes gutt. Det var dyrt for diagnosetest.

jeg betalte 250 for tilkobling av diagnoseapparat... ;)

Btw, fant ut av problemet med min bimmer nå.

De byttet vanntemperaturføler og byttet om kontkter som satt feil til oljetrykksføler.

Nå sviver bilen som at den skulle vært ny. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure på om det kan være lambdasonden da bensinnåla har nådd 45liters merke og jeg har kun kjørt 70km siden full tank!

Med andre ord et bensinforbruk på ca. 2,1 l/mil.

Noe som er rimlig høyt selvom det er en 325, eller hva?

Det lukter også litt eksos iblandt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...