saure89 Skrevet August 21, 2009 Share Skrevet August 21, 2009 MÅ vell ta å legge ut prosjektet mitt. Då bilen begynner å nerme seg ferdig. Var på Es å bremsa bilen i går. Ente på 432hk på hjula og 659nm på 0, 92 bar. Skal skrive litt meir om bilen og få tatt noken sikkilige bilder. Foreløbig har eg berre mobilkamra bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet August 21, 2009 Forfatter Share Skrevet August 21, 2009 Motor: Orginal innmat med alt av lager stempel ringa osv skifta. Dreia stempel mls toppakning arp toppbolta sveisa kjølekanala slipte ventila 885 topp. z45 turbokam nye vippearmer, aklsinga osv justerbart kam drev frå ppf. plana topp blokk 324 diesel oljepumpe 550cc dyse Modda kina manifold med ekstern wastgate 3 toms eksos heile veien turbo garett T04e 63 eksos og 70 kompressor ms 2 3,57 data sprut. greddy prof-spec2 boost controller Orginall tenning Det ej kom på i farta:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet August 21, 2009 Share Skrevet August 21, 2009 få ut en film av denne i action da, rå bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet August 21, 2009 Forfatter Share Skrevet August 21, 2009 filma litt i benken. Ska sjå om ej fe lagt ut dei ette kvart. å bilder av bremse papir osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m20b25turbo Skrevet August 21, 2009 Share Skrevet August 21, 2009 tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos! men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...? tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme.. men det fungere sikkert jævli bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 21, 2009 Share Skrevet August 21, 2009 tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...? tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme.. men det fungere sikkert jævli bra Må si at det samme slo meg også, hvis man bruker formelen for at 1 bar ladetrykk dobler effekten har du en grunneffekt på 245 hk.. Som er mye i en m20.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet August 21, 2009 Forfatter Share Skrevet August 21, 2009 skal legge ut papira seinare i dag so kan dokke få sjå. Men Egil på es tuning sa at dissa hestan var heilt rett.hesta i motor med 15 tap 506 i motoren samenligna bremsinga på min bil med den "GUlla" sin e30 å Det stemde overens eller ka ej ska sei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet August 21, 2009 Forfatter Share Skrevet August 21, 2009 hadde en insugs temp på 56 grader på maks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet August 21, 2009 Forfatter Share Skrevet August 21, 2009 tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...? tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme.. men det fungere sikkert jævli bra Må si at det samme slo meg også, hvis man bruker formelen for at 1 bar ladetrykk dobler effekten har du en grunneffekt på 245 hk.. Som er mye i en m20.. Vist du tviler på min effekt er jo det berre å ringe es-tuning å forklare dine teorier osv ka du meina som kan vere feil med bremsinga osv. men vil påstad at folka på es har ekstremt go peiling å veit ka dei drive med. MÅ legge til at folka på es var imponert over antall hk på det oppsette eg har. Må legge til at fint folk kommer med spørsmål å komentarer osv ang bremsing å hk osv. men Synst det har blitt litt for vanlig at folk ska kritisere antall hk om det stemmer eller ikkje:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet August 21, 2009 Forfatter Share Skrevet August 21, 2009 tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...? tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme.. men det fungere sikkert jævli bra Kjører med mls på 1,7 mm. huska ikkje heil ka kompen var, men rundt 11 bar trur eg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 21, 2009 Share Skrevet August 21, 2009 fin bil, strøkent motorrom! at det går bra vil jeg tro, men bremser du i en dynapack får du rimelig sikkert mindre effekt. at m20 trives med turbo har jeg jo erfart selv, men at dem er Så effektive tror jeg ikke:) med såpass dreiemoment kan du umulig ha feste i 4&5 gir om du kjører getrag 260 og std e30 diff? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 21, 2009 Share Skrevet August 21, 2009 tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...? tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme.. men det fungere sikkert jævli bra Må si at det samme slo meg også, hvis man bruker formelen for at 1 bar ladetrykk dobler effekten har du en grunneffekt på 245 hk.. Som er mye i en m20.. Vist du tviler på min effekt er jo det berre å ringe es-tuning å forklare dine teorier osv ka du meina som kan vere feil med bremsinga osv. men vil påstad at folka på es har ekstremt go peiling å veit ka dei drive med. MÅ legge til at folka på es var imponert over antall hk på det oppsette eg har. Må legge til at fint folk kommer med spørsmål å komentarer osv ang bremsing å hk osv. men Synst det har blitt litt for vanlig at folk ska kritisere antall hk om det stemmer eller ikkje:) Jeg tviler ikke på at du har fått de talla, men hvor riktig de talla er en annen ting. 506 hk på 0.92 bar.. Det er for å si det på en fin måte litt unormalt mye. Og jeg har forsåvidt også sett papirer på en bil om ble bremsa hos ES kontra en Dynapack rulle, og de talla var ikke helt like. Og en Dynapack skal i utgangspunktet vise mere siden den måler rett på navet. Men bilen går nok jekla bra den og har nok plenty med hk. Er bare litt sunn skepsis som trår inn. Ikke noe vondt ment. Meget fin bil/bygg også Hva er specsa på turbon? eksoshjul / kompressoshjul? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet August 21, 2009 Forfatter Share Skrevet August 21, 2009 fin bil, strøkent motorrom!at det går bra vil jeg tro, men bremser du i en dynapack får du rimelig sikkert mindre effekt. at m20 trives med turbo har jeg jo erfart selv, men at dem er Så effektive tror jeg ikke:) med såpass dreiemoment kan du umulig ha feste i 4&5 gir om du kjører getrag 260 og std e30 diff? Kjøre orgianal drivlinje ja, med lammell sperre. slepper 1,2,3 på torra. har ikkje fått testa bilen så mye enda då jeg kom heim 4 i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet August 21, 2009 Forfatter Share Skrevet August 21, 2009 tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...? tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme.. men det fungere sikkert jævli bra Må si at det samme slo meg også, hvis man bruker formelen for at 1 bar ladetrykk dobler effekten har du en grunneffekt på 245 hk.. Som er mye i en m20.. Vist du tviler på min effekt er jo det berre å ringe es-tuning å forklare dine teorier osv ka du meina som kan vere feil med bremsinga osv. men vil påstad at folka på es har ekstremt go peiling å veit ka dei drive med. MÅ legge til at folka på es var imponert over antall hk på det oppsette eg har. Må legge til at fint folk kommer med spørsmål å komentarer osv ang bremsing å hk osv. men Synst det har blitt litt for vanlig at folk ska kritisere antall hk om det stemmer eller ikkje:) Jeg tviler ikke på at du har fått de talla, men hvor riktig de talla er en annen ting. 506 hk på 0.92 bar.. Det er for å si det på en fin måte litt unormalt mye. Og jeg har forsåvidt også sett papirer på en bil om ble bremsa hos ES kontra en Dynapack rulle, og de talla var ikke helt like. Og en Dynapack skal i utgangspunktet vise mere siden den måler rett på navet. Men bilen går nok jekla bra den og har nok plenty med hk. Er bare litt sunn skepsis som trår inn. Ikke noe vondt ment. Meget fin bil/bygg også Hva er specsa på turbon? eksoshjul / kompressoshjul? turbokongen som satt sammen turboen til meg. Garret e57 TO4E 63ar steg 2 hjul?. 70 komp hus. Har i grunn ikkje noe meir info om den. Kan eventuelt spør han om det vist du er intrisert i å vite d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet August 21, 2009 Forfatter Share Skrevet August 21, 2009 litt bilder av bremsepapira osv. dårlige då.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå