Jump to content

E30 325Turbo


saure89
 Share

Recommended Posts

MÅ vell ta å legge ut prosjektet mitt. Då bilen begynner å nerme seg ferdig. Var på Es å bremsa bilen i går. Ente på 432hk på hjula og 659nm på 0, 92 bar. Skal skrive litt meir om bilen og få tatt noken sikkilige bilder. Foreløbig har eg berre mobilkamra bilder

gehqhltiroywg0yqvgzi.jpg

68sbudwcbz8agiaeyzqr.jpg

68sbudwcbz8agiaeyzqr.jpg

k9i6knswrtazeqsx3ntt.jpg

osm0fnddjibyu2tb6yu5.jpg

7ush1u83kjeh1nqmh6pb.jpg

7gvrrml0vy1a2snqth9k.jpg

ls34wwpm591s5r8ky8br.jpg

kqxj1haovj7caqj1wd6i.jpg

mbwq8boa7a0s4hqeo2bs.jpg

Link to comment
Share on other sites

Motor:

Orginal innmat med alt av lager stempel ringa osv skifta.

Dreia stempel

mls toppakning

arp toppbolta

sveisa kjølekanala slipte ventila 885 topp.

z45 turbokam nye vippearmer, aklsinga osv

justerbart kam drev frå ppf.

plana topp blokk

324 diesel oljepumpe

550cc dyse

Modda kina manifold med ekstern wastgate

3 toms eksos heile veien

turbo garett T04e 63 eksos og 70 kompressor

ms 2 3,57 data sprut.

greddy prof-spec2 boost controller

Orginall tenning

Det ej kom på i farta:P

Link to comment
Share on other sites

tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!

men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp :shock: vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...?

tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme..

men det fungere sikkert jævli bra :wink:

Link to comment
Share on other sites

tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!

men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp :shock: vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...?

tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme..

men det fungere sikkert jævli bra :wink:

Må si at det samme slo meg også, hvis man bruker formelen for at 1 bar ladetrykk dobler effekten har du en grunneffekt på 245 hk.. Som er mye i en m20..

Link to comment
Share on other sites

skal legge ut papira seinare i dag so kan dokke få sjå. Men Egil på es tuning sa at dissa hestan var heilt rett.hesta i motor med 15 tap 506 i motoren samenligna bremsinga på min bil med den "GUlla" sin e30 å Det stemde overens eller ka ej ska sei.

Link to comment
Share on other sites

tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!

men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp :shock: vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...?

tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme..

men det fungere sikkert jævli bra :wink:

Må si at det samme slo meg også, hvis man bruker formelen for at 1 bar ladetrykk dobler effekten har du en grunneffekt på 245 hk.. Som er mye i en m20..

Vist du tviler på min effekt er jo det berre å ringe es-tuning å forklare dine teorier osv ka du meina som kan vere feil med bremsinga osv. men vil påstad at folka på es har ekstremt go peiling å veit ka dei drive med. MÅ legge til at folka på es var imponert over antall hk på det oppsette eg har.

Må legge til at fint folk kommer med spørsmål å komentarer osv ang bremsing å hk osv. men Synst det har blitt litt for vanlig at folk ska kritisere antall hk om det stemmer eller ikkje:)

Link to comment
Share on other sites

tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!

men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp :shock: vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...?

tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme..

men det fungere sikkert jævli bra :wink:

Kjører med mls på 1,7 mm. huska ikkje heil ka kompen var, men rundt 11 bar trur eg.

Link to comment
Share on other sites

fin bil, strøkent motorrom!

at det går bra vil jeg tro, men bremser du i en dynapack får du rimelig sikkert mindre effekt.

at m20 trives med turbo har jeg jo erfart selv, men at dem er Så effektive tror jeg ikke:)

med såpass dreiemoment kan du umulig ha feste i 4&5 gir om du kjører getrag 260 og std e30 diff?

Link to comment
Share on other sites

tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!

men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp :shock: vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...?

tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme..

men det fungere sikkert jævli bra :wink:

Må si at det samme slo meg også, hvis man bruker formelen for at 1 bar ladetrykk dobler effekten har du en grunneffekt på 245 hk.. Som er mye i en m20..

Vist du tviler på min effekt er jo det berre å ringe es-tuning å forklare dine teorier osv ka du meina som kan vere feil med bremsinga osv. men vil påstad at folka på es har ekstremt go peiling å veit ka dei drive med. MÅ legge til at folka på es var imponert over antall hk på det oppsette eg har.

Må legge til at fint folk kommer med spørsmål å komentarer osv ang bremsing å hk osv. men Synst det har blitt litt for vanlig at folk ska kritisere antall hk om det stemmer eller ikkje:)

Jeg tviler ikke på at du har fått de talla, men hvor riktig de talla er en annen ting. 506 hk på 0.92 bar.. Det er for å si det på en fin måte litt unormalt mye. Og jeg har forsåvidt også sett papirer på en bil om ble bremsa hos ES kontra en Dynapack rulle, og de talla var ikke helt like.

Og en Dynapack skal i utgangspunktet vise mere siden den måler rett på navet.

Men bilen går nok jekla bra den og har nok plenty med hk. Er bare litt sunn skepsis som trår inn. Ikke noe vondt ment.

Meget fin bil/bygg også :)

Hva er specsa på turbon? eksoshjul / kompressoshjul?

Link to comment
Share on other sites

fin bil, strøkent motorrom!

at det går bra vil jeg tro, men bremser du i en dynapack får du rimelig sikkert mindre effekt.

at m20 trives med turbo har jeg jo erfart selv, men at dem er Så effektive tror jeg ikke:)

med såpass dreiemoment kan du umulig ha feste i 4&5 gir om du kjører getrag 260 og std e30 diff?

Kjøre orgianal drivlinje ja, med lammell sperre. slepper 1,2,3 på torra. har ikkje fått testa bilen så mye enda då jeg kom heim 4 i natt.

Link to comment
Share on other sites

tøff bil, grattis med vell overstått benking med bra mos!

men jeg bare tenker litt høyt, du kjører med neddreide stempler og MLS (veldig lav komp!?) å jeg antar du ikke har byttet veiv sidn du ikke nevner det, så greide du å få ut hele 432hk på hjula og 659nm på 0,9bar på 2.5l med orginal tenning og uportet topp :shock: vis du regner 12% drivlinjetap så får du 483hk i motoren på 0.9bar, det synes jeg hørtes VELDIG bra ut...?

tror a-dekk kjører "nestn" samme oppsett som deg men fikk ut 389hk 492nm på hjula på 1.7bar, men nå er ikke cylindertrykk og turbotrykk det samme, så det spørs jo hvilken kompresjon du kjører! han kunne ikke gå høyere pga liten intercooler, men etter målene fra a-dekk og bedømme så tror jeg du har den samme..

men det fungere sikkert jævli bra :wink:

Må si at det samme slo meg også, hvis man bruker formelen for at 1 bar ladetrykk dobler effekten har du en grunneffekt på 245 hk.. Som er mye i en m20..

Vist du tviler på min effekt er jo det berre å ringe es-tuning å forklare dine teorier osv ka du meina som kan vere feil med bremsinga osv. men vil påstad at folka på es har ekstremt go peiling å veit ka dei drive med. MÅ legge til at folka på es var imponert over antall hk på det oppsette eg har.

Må legge til at fint folk kommer med spørsmål å komentarer osv ang bremsing å hk osv. men Synst det har blitt litt for vanlig at folk ska kritisere antall hk om det stemmer eller ikkje:)

Jeg tviler ikke på at du har fått de talla, men hvor riktig de talla er en annen ting. 506 hk på 0.92 bar.. Det er for å si det på en fin måte litt unormalt mye. Og jeg har forsåvidt også sett papirer på en bil om ble bremsa hos ES kontra en Dynapack rulle, og de talla var ikke helt like.

Og en Dynapack skal i utgangspunktet vise mere siden den måler rett på navet.

Men bilen går nok jekla bra den og har nok plenty med hk. Er bare litt sunn skepsis som trår inn. Ikke noe vondt ment.

Meget fin bil/bygg også :)

Hva er specsa på turbon? eksoshjul / kompressoshjul?

turbokongen som satt sammen turboen til meg. Garret e57 TO4E 63ar steg 2 hjul?. 70 komp hus. Har i grunn ikkje noe meir info om den. Kan eventuelt spør han om det vist du er intrisert i å vite d?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...