Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som overskriften forteller så har jeg fått høyere tomgangsturtall etter kam og toppakningsskifte. Bilen er en E30 320i(a) 86mod.

Når motoren er kald ligger den på ca 1400 O/min, og ved temperert og driftsvarm motor ligger den på rundt 1200 O/min.

Når jeg setter den i drive og holder den på bremsen blir turtallet "normalt".

Jeg tror selv at det kan være ett par vakuumslanger som har byttet plass, eller at en eller flere av disse er morkne.

Er det noen her som har opplevd det samme, eller har en idè om hvilke slanger eller andre ting som kan være årsaken til dette?

Skrevet

Ingen som har en idè på dette? Hadde vært supert hvis jeg kunne slippe å bruke verksted for å finne ut av en sånn "tullefeil".

Legger med ett bilde av godbilen :)

pokwtugfymzjgo61586t.jpg

Skrevet

på 87mod 320 med manuell jeg hadde så er det en justering av tomgangen på innsuget, prøvd å justere den?

er vell ganske logisk at tomgangen stiger litt me ny kam og nyslipte ventiler etc kontra gammel slitt kam.

Skrevet

Litt flaut kanskje, men jeg har faktisk ikke tenkt tanken på at kammen i seg selv kunne være årsaken til turtallet. Var overbevist om at jeg har rota med vakuumslangene, eller at en av dem var sprukket.

Takker for svar janerik... skal justere litt så fort jeg kommer på land, og satse på at det gjør slik at bekymringene mine forsvinner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...