karlsen80 Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Hei! Som overskriften forteller så har jeg fått høyere tomgangsturtall etter kam og toppakningsskifte. Bilen er en E30 320i(a) 86mod. Når motoren er kald ligger den på ca 1400 O/min, og ved temperert og driftsvarm motor ligger den på rundt 1200 O/min. Når jeg setter den i drive og holder den på bremsen blir turtallet "normalt". Jeg tror selv at det kan være ett par vakuumslanger som har byttet plass, eller at en eller flere av disse er morkne. Er det noen her som har opplevd det samme, eller har en idè om hvilke slanger eller andre ting som kan være årsaken til dette?
karlsen80 Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 Kammen er orginal. Det ble også skiftet løftere og exentere, og eksosventilene ble slipt.
karlsen80 Skrevet August 22, 2009 Forfatter Skrevet August 22, 2009 Ingen som har en idè på dette? Hadde vært supert hvis jeg kunne slippe å bruke verksted for å finne ut av en sånn "tullefeil". Legger med ett bilde av godbilen
janerik171187 Skrevet August 22, 2009 Skrevet August 22, 2009 på 87mod 320 med manuell jeg hadde så er det en justering av tomgangen på innsuget, prøvd å justere den? er vell ganske logisk at tomgangen stiger litt me ny kam og nyslipte ventiler etc kontra gammel slitt kam.
karlsen80 Skrevet August 22, 2009 Forfatter Skrevet August 22, 2009 Litt flaut kanskje, men jeg har faktisk ikke tenkt tanken på at kammen i seg selv kunne være årsaken til turtallet. Var overbevist om at jeg har rota med vakuumslangene, eller at en av dem var sprukket. Takker for svar janerik... skal justere litt så fort jeg kommer på land, og satse på at det gjør slik at bekymringene mine forsvinner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå