Gå til innhold

Stort problem i min E30


Dagga9
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Var ute å kjøre tidligere i dag også kom det en liten kneppe lyd, enten fra motoren eller girkasse, så mistet jeg all trekkraft. Motoren gikk fortsatt på tomgang, men når jeg stoppet å rulle så tok det noen sekunder så stoppet motoren også. Jeg forsøkte å starte den igjen, men det ville den ikke. Har ikke forsøkt å starte den igjen, tilfelle det er reima som har ryket. Jeg har ikke hatt noen mulighet til å titte på dette i dag. Så tenkte å høre om det var noen her som hadde noen forslag.

Er det mest sannsynlig reg reima som har gått? Eller er det noe annet som kan være problemet? Motoren ble forøvrig overhalt med nye ventiler, reg reim osv for ca 12000 km siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regreima er det ialle fall ikke for da hadde det stoppa momentant.. ville mer tro det var bensin problemer eller liggnende sånn som du beskriver problemet

Da har jeg feilsøkt litt, og regner med at det er bensinpumpa som har gått! Det kommer i hvertfall ikke noe bensin frem til fuelrailen. Sjekket også under baksetet, og det kommer heller ikke noe bensin der når jeg forsøkte å starte bilen. Hører heller ikke at det går noen pumper. Så det tyder vel veldig på at jeg ikke har noe bensin trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk sikringa til bensin pumpa

Ja, den er hel. Jeg kom frem til at det var sikring nr 11. Det var forøvrig ingen sikringer sim var gått. Går

bensinpumpa gjennom noe rele'? Eller er det kun 1

sikring? Skal ta av den utvendige pumpa og teste den på et 12v batteri, men jeg er litt usikker på hvor den sitter under bilen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått sjekket opp litt ang problemet mitt.

Jeg koblet strøm direkte på pumpa, så den er i orden. Når jeg koblet dette direkte på pumpa, så pumpet den bensin frem, men jeg fikk fortsatt ikke startet. Jeg fjernet relèt og strappet dette, samtidig som jeg hadde strøm direkte på pumpa, og da fikk jeg fyr på bilen. Jeg forsøkte å bytte dette relèt med det relèt som går på lysstyringen i bilen. Men dette hjalp ikke. Har lest litt ang dette og det er også et innsprøytningsrelè. Og iflg koblingsskjemaet til bilen så har disse en forbindelse med hverandre. KAn det være at det er begge relène som har gått evt om det kun er innsprøytningsrelèet? Etter som disse er koblet sammen på? Jeg har ikke forsøkt å erstatte dette relèet, da det ikke er likt som alle de andre.

Er det noen som har noe mer erfaring fra lignende problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...