Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt problemer med trinnløsfunksjonen på varmeapparatet på min 83-mod. 635csi, dvs. at vifta kun har fungert på full effekt. Fikk tips om å skifte transistoren som ligger under selve viftemotoren, noe jeg nå har gjort.

Resultat = ingen endring :(

Noen som har en fornuftig løsning på hva som da kan være galt?

tblbfath0n0zszko895h.jpg

Skrevet

Tenkte noe sånt jeg også. Kunne godt tenkt meg å få prøvd en tilsvarende bryter før jeg evt. kjøper en ny, siden den koster over 1200,- :o

Ser i delekatalogen at denne bryteren typisk nok er unik for akkurat E24. E28 og E24 har samme bryteren dersom det er A/C på bilene, noe det ikke er på min.

Så dersom noen som skulle slumpe til å lese dette har en sånn fungerende bryter liggende, så bare ta kontakt :)

Skrevet

hmm.. regner med det er sånn rullebryter på vifte og varme? lik som e23 kanskje?!

men min bryter virker heller ikke så kommer ikke så langt med det, orket heller ikke å prøve å fikse problemet når det skjedde..

Skrevet

Samme prinsippet som på E23 ja, men ikke samme delenr. dessverre.

Kanskje det hadde hjulpet å skifte den transistoren for din del da? Er jo den som hovedsaklig forårsaker dette problemet, selv om det i mitt tilfelle naturligvis ikke var det.

• 2 years later...
Skrevet

Har dessverre ikke hatt tid til å forske noe mer på dette nei. Får ta tak i det igjen når bilen skal renoveres. Men du er velkommen til å komme med løsningen her i denne tråden om du finner feilkilden :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...