sladjan Skrevet August 22, 2009 Skrevet August 22, 2009 hei, merka i sta at temperaturen på bilen har gått opp, ikke helt på rødt men sånn 3/4 av hele liksom. Den lille vifta er lett å stoppe med fingeren, betyr det at viskosen er gåen? :S
Stephan.s Skrevet August 22, 2009 Skrevet August 22, 2009 Den andre vifta er jo til kjøling for klimaanlegget. Viskosekoblinga kan være gåen selvom den drives av reima.
sladjan Skrevet August 22, 2009 Forfatter Skrevet August 22, 2009 okei, men vifta som viser bak fangeren går ikke hvertfall skal ikke den kjøle når det blir over 100grader? Syns den brukte å slå seg inn når bilen sto på tomgang. Viskosekobling skal vell regulere hastigheta på den andre vifta? Kjørte no i sta og tempen var greit, men med en gang den står på tomgang går tempen opp :S
Stephan.s Skrevet August 22, 2009 Skrevet August 22, 2009 Da vil jeg faktisk sette en finger på viskosekoblinga. La bilen stå på tomgang når den er varm, og prøv å stopp kjølevifta med en sammenrullet avis. Klarer du å stoppe vifta e koblinga gåen.
Lars89 Skrevet August 22, 2009 Skrevet August 22, 2009 Høres ut som viskose dette her ja. Men lurer forsåvidt på det samme selv. Får opp "activation, electric fan" på diagnose...
sladjan Skrevet August 22, 2009 Forfatter Skrevet August 22, 2009 Høres ut som viskose dette her ja. Men lurer forsåvidt på det samme selv. Får opp "activation, electric fan" på diagnose... er det viskose som styrer den andre vifta da? Det jeg ikke skjønner er at den ikke slår seg inn i det hele tatt. Den slo seg inn ganske ofte før det i dag liksom. Nå ble jeg litt forvirra her faktisk.
Lars89 Skrevet August 22, 2009 Skrevet August 22, 2009 Symptomene dine tyder på gåen viskosevifte. Viskosevifta er mekanisk og har ingen forbindelse med den andre vifta, som er til AC
sladjan Skrevet August 22, 2009 Forfatter Skrevet August 22, 2009 okei, men hvordan sjekke om det er helt sikkert viskose? er det en måte å gjøre det på?
Dekkbrenneren Skrevet August 22, 2009 Skrevet August 22, 2009 stapp fingrane inni, får du vont e an isje gåen, får du isje vont må du byttan
sladjan Skrevet August 23, 2009 Forfatter Skrevet August 23, 2009 stapp fingrane inni, får du vont e an isje gåen, får du isje vont må du byttan hehe, gjorde det no i sta. stoppa den lett med bare en finger? :S Betyr det at den er gåen eller? Var ut og kjørte en tur til bilen varma seg opp også kjørte jeg heim igjen og lo den stå på tomgang men tempen gikk ikke opp? merkelige greier ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå