fast Dog Skrevet August 23, 2009 Skrevet August 23, 2009 1: Dme/dde. 06 Regelung abgasrückführung (regelabweichung) 01 mengenstellwerk verteiler-einspritzpumpe (regelabweichung) 2: Instrument cluster. 83 BF Interner fehler instrumenten kombinations elektronik. 3: Aircondition. 1 temperaturwählrad rechts 4: Ews. 2 schlüssel 2 nicht erkannt. 5: 40 Thermische ol niveau sensor. Kan dere hjelpe meg me disse??
huldra66 Skrevet August 23, 2009 Skrevet August 23, 2009 Hei Har disse ( 2-3 og 5 )på min egen 525 også, leste en plass att instrument cluster er en bug i carsoft, min er på engelsk og Aircondition feilen er oversatt til høyre teperatur velger hjul Regner med att dette også er en bug da disse ikke har hjul til tempregulering men elektronisk dessuten fungerer begge regulatorene på min som de skal. Termisk oljesensor aner jeg ikke men har samme feilmelding ar bare ikke sjekket dette opp enda. Ellers så bør du resette alle feil og sjekke etter en kjøretur om de kommer opp igjen 2: Instrument cluster. 83 BF Interner fehler instrumenten kombinations elektronik. 3: Aircondition. 1 temperaturwählrad rechts 5: 40 Thermische ol niveau sensor.
fast Dog Skrevet August 24, 2009 Forfatter Skrevet August 24, 2009 Fått oversatt alt te engelsk og slettet alt men får fremdeles feilmelding på motorstyringen. Hva er 06 exhaust gas reciculation, control deviation? 01 Delivery controller control deviation? Regner me at disse har en sammenheng me hverandre. Hva kan jeg gjøre for å friskemelde disse feilene?
huldra66 Skrevet August 24, 2009 Skrevet August 24, 2009 Dette tror jeg er EGR ventilen, den kan nok flagge viss den er koblet fre slik som mange gjør 06 exhaust gas reciculation, control deviation? Ingen der ute som vet dette med sikkerhet???? terje
fast Dog Skrevet August 24, 2009 Forfatter Skrevet August 24, 2009 Mener du at den er koblet fra? åssen da tenker du?
HansV Skrevet August 24, 2009 Skrevet August 24, 2009 Det er mulig å legge inn en ny fil med engelske feilkoder i carsoft. Jeg har det på min installasjon og slipper å oversette:)
huldra66 Skrevet August 24, 2009 Skrevet August 24, 2009 Viss det er EGR ventilen som gir denne feilmeldingen så KAN den være frakoblet. Dette er slett ingen ulempe egentlig da det eneste den gjør er og slippe litt eksos inn i innsug for og brenne denne en gang til.dette gjør noe med utslippene på bilen men ulempen er nedsotet innsug tilslutt. Det er mulig att elektronikken reagerer på tilført luftmengde da denne vil øke når ikke noe retur eksos blir sluppet inn. Selve EGR ventilen på denne sitter på innsuget mellom manifoil og rør fra Intercooler/turbo, den kan lett kobles fra ved og ta av den tynne vakumslangen som går inn eller koblet fra magnetventil til samme slange. Men tar en av slangen må den plugges. Det kan og være att elektronikk merker viss en kobler fra magnetventil direkte. Mangen biler som går med dette frakoblet Terje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå