Fixfax Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Lurer egentelig på om dette kan gjøres via datasprut, skal kjøre med haltech e6x. Eller er det slik at man må utstyre wastegate med riktig fjær? Hvordan skal jeg velge riktig fjær i tilfelle? fikk noen med wgen jeg kjøpte, men vet ikke hva slags trykk de er beregnet for. Er forresten en 50mm hks kopi wg, ser også at denne har 2 vakum nipler, skal begge niplene ha vakum fra innsuget. Og en ting til, om jeg trekker en vakum slange, splitter denne i 3 og putter inn 2 t-kryss og 1 vakum slange ut i fra hver av disse, vil jeg da få for lavt undertrykk? Om den metoden over ikke vil funger får jeg invistere i en vakum stasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Det er vel enten via datasprutet om det er en solenoidventil med, eller så kan du kjøpe ekstern boostcontroller eller en manuell en. Fjæren i wg er ofte fordi at ved for svak fjær, så vil du ikke klare over et visst trykk, fordi eksostrykket vil presse wg opp før du når ønsket trykk. Derfor har man kraftigere fjærer og alt etter hvilket minimumstrykk man vil kjøre. Som regel så står det på de, eller så går det på fargekoder på fjæren. Men litt vanskelig å vite siden det er kopiwg. Kun den nederste nippelen. Den øverste nippelen er om du for eksempel skal kjøre med 4ports solenoidventil, istedenfor den vanlige 2/3 ports ventilen. Dette gir da bedre trykkontroll. Eneste måten å finne det ut av er å prøve. Men jeg har nå tatt en god del forskjellige ut fra samme slange uten at jeg har merket noen negative effekter av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet August 23, 2009 Forfatter Share Skrevet August 23, 2009 Hjertelig takk, dette hjalp masse, Jeg håper på og ha et maks ladetrykk på 1.5bar, Hvor stor fjær bør jeg ha i wgen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 Kjøp en manuell turboxs kuleventil og klask i største fjæra du fikk med så blir det nok bra. Hviss du får et grunntrykk på 0.6-0.7 bar så kan du lett justere til 2 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 23, 2009 Share Skrevet August 23, 2009 tror ikke e6x klarer dette, men jeg vet att mitt sprut klarer det, haltech e11v2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet August 23, 2009 Forfatter Share Skrevet August 23, 2009 http://www.turboxs.com/shop_prod.php?what_category=1 en slik en jeg trenger? hvordan skal denne kobles, og hvordan regulerer man trykket med denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet August 24, 2009 Forfatter Share Skrevet August 24, 2009 ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrPingu Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 http://www.dsmtuners.com/gallery/files/ ... MBCpic.bmp Du får bare skru for å prøve deg frem til riktig ladetrykk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 Haltech kan styre wg, men ville ikke satset på det. Kjøp en slik turbo xs high performance, da slipper du å få så stor peak på ladetrykket som du ville fått med en vanlig blødeventil. + med denne lader den pitelitt tidligere. Bruksanvisning følger med siden det er 2 justeringer, fin og grov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 Om man vil unngå peak i ladetrykket, så må man ikke hente styring til wg fra kompressorhuset, men like før spjeldet, på intercooler rør. Ang wg fjær, så har jeg 0.6bar fjær i min, og peaket 1.5bar på rullen. Men vet ikke om den hadde holdt det om den var satt til 1.5bar hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 Om man vil unngå peak i ladetrykket, så må man ikke hente styring til wg fra kompressorhuset, men like før spjeldet, på intercooler rør.Ang wg fjær, så har jeg 0.6bar fjær i min, og peaket 1.5bar på rullen. Men vet ikke om den hadde holdt det om den var satt til 1.5bar hele veien. Ka du forklare hvorfor man unngår peaken ved å gjøre slik? Det med fjær i wg var det det Kay på KRB som fortalte meg, har testet min opp til 1.7 bar med 0.6bar grunntrykk, gikk fint det. Nå kjører jeg dobbel wg med 0.7 bar grunntrykk for så å maxe ved ca 1.5-1.6bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 Om man vil unngå peak i ladetrykket, så må man ikke hente styring til wg fra kompressorhuset, men like før spjeldet, på intercooler rør. Hvor mye har dette og si iforhold til om du kobler til etter spjeldet? Og hva vil forskjellene være positivt og negativt med begge plasser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 F.eks mitt eksempel, så henter jeg luft helt innifra sneglehuset. Og da får den sein respons antageligvis pga turbulens osv inni kompressorhuset, og man får en peak på ladetrykket, pga wg får "sent" signal. Ved å hente ladetrykk like foran spjeld så får man bedre trykkstyring og helt stabilt ladetrykk, fordi trykket i innsugsmanifolden blir samme uavhengig av trykktap over IC m.m Du kan ikke koble til wg etter spjeldet, fordi wg som oftest ikke er beregnet på vakuum, og derfor ikke må tilkobles annet enn "trykksiden", som er før spjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå