Gå til innhold

Fjusking - E34 525 M20 og andre problemer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, så fjusker bilen ved spesielle rpm. Ved ca 2000 ved tomgang, og ved ca 3500 virker det som om den mister krefter. Avhengig av gir, klarer den å komme over 4000 rpm og da oppfører den seg fint igjen.

Dersom motor er kald, oppfører den seg som kenguru ved ca 2000 rpm.

Noen som har noen råd til hva som er problemet?

Kjører nå på 98 oktan, da jeg fant ut at den fjusker mer når jeg fyller 95.

----

Update: Nye NGK plugger montert, ingen fjusking lengre

Nytt problem: førerdør går ikke igjen. Når jeg skal lukke døra, kommer den i retur ut fra bilen, går ikke i lås.. om jeg lukker den forsiktig, lukker den i "halvåpen" posisjon, jeg må presse døra inn for at den skal lukke skikkelig. Har også vært ute for at den åpnet seg under kjøring (ikke gøy!!) Noen som vet hva problemet er?

Annet problem: vakumslange løsner fra spjellhuset, slange nr. 4 på bildet:

10.png

Metallbiten på spjellhuset som slangen er festet til er løs, hvordan kan jeg feste den? Vil en eller annen slags lim være nok?

Skrevet

Kan prøve nye plugger, er jo tross alt et år siden jeg skifta sist (ca 10000km).

Er det andre ting som kan være synder her?

Skrevet

kan vell prøve og koble ut den å se hvordan den reagerer da ?:P prøv pluggene først ikke dumt å bytte uansett ;)

Min bil blir også rar når den er kald etter en stund..helt fin me nye plugger :)

Skrevet

Har prøvd å starte uten LMM, men da vil den ikke gå :P

Skulle hatt en annen LMM å teste med, er såpass dyre at jeg ikke vil kjøpe uten jeg vet at det er den som er synderen.

Skrevet

Da er pluggene byttet. Byttet de gamle Denso pluggene mot NGK. Nå fjusker ikke bilen lengre, drar jevnt hele veien til sperra.

Et spørsmål bare. De gamle Denso pluggene var ganske hvite, hva kan være grunnen til det?

Skrevet

Har ikke haynes boka tilgjenglig for tida, den forsvant under flytting :P

Så om noen kan gi meg svar på hvorfor pluggene er hvite...

Skrevet

Vist den pluggen på spjeldhuset spretter ut kan du lime den med kva som helst egentlig, så lenge man ikkje kjøre turbo trykk så holder det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...