stianhf Skrevet August 24, 2009 Skrevet August 24, 2009 Som topic sier, så fjusker bilen ved spesielle rpm. Ved ca 2000 ved tomgang, og ved ca 3500 virker det som om den mister krefter. Avhengig av gir, klarer den å komme over 4000 rpm og da oppfører den seg fint igjen. Dersom motor er kald, oppfører den seg som kenguru ved ca 2000 rpm. Noen som har noen råd til hva som er problemet? Kjører nå på 98 oktan, da jeg fant ut at den fjusker mer når jeg fyller 95. ---- Update: Nye NGK plugger montert, ingen fjusking lengre Nytt problem: førerdør går ikke igjen. Når jeg skal lukke døra, kommer den i retur ut fra bilen, går ikke i lås.. om jeg lukker den forsiktig, lukker den i "halvåpen" posisjon, jeg må presse døra inn for at den skal lukke skikkelig. Har også vært ute for at den åpnet seg under kjøring (ikke gøy!!) Noen som vet hva problemet er? Annet problem: vakumslange løsner fra spjellhuset, slange nr. 4 på bildet: Metallbiten på spjellhuset som slangen er festet til er løs, hvordan kan jeg feste den? Vil en eller annen slags lim være nok?
stianhf Skrevet August 24, 2009 Forfatter Skrevet August 24, 2009 Kan prøve nye plugger, er jo tross alt et år siden jeg skifta sist (ca 10000km). Er det andre ting som kan være synder her?
|Ole| Skrevet August 24, 2009 Skrevet August 24, 2009 Luft mengde måler! Etter mi erfaring så er det altid den
GiljeN Skrevet August 24, 2009 Skrevet August 24, 2009 kan vell prøve og koble ut den å se hvordan den reagerer da ? prøv pluggene først ikke dumt å bytte uansett Min bil blir også rar når den er kald etter en stund..helt fin me nye plugger
|Ole| Skrevet August 24, 2009 Skrevet August 24, 2009 Er vel ikkje hjelp å dra ut LMM på M20, min erfaring er att den ikkje starter da
stianhf Skrevet August 24, 2009 Forfatter Skrevet August 24, 2009 Har prøvd å starte uten LMM, men da vil den ikke gå Skulle hatt en annen LMM å teste med, er såpass dyre at jeg ikke vil kjøpe uten jeg vet at det er den som er synderen.
stianhf Skrevet August 26, 2009 Forfatter Skrevet August 26, 2009 Da er pluggene byttet. Byttet de gamle Denso pluggene mot NGK. Nå fjusker ikke bilen lengre, drar jevnt hele veien til sperra. Et spørsmål bare. De gamle Denso pluggene var ganske hvite, hva kan være grunnen til det?
Astri Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 Om du haynes boka så står det bilder og beskrivelser av plugger helt bakerst. Kjekk mal å gå etter.
stianhf Skrevet August 26, 2009 Forfatter Skrevet August 26, 2009 Har ikke haynes boka tilgjenglig for tida, den forsvant under flytting Så om noen kan gi meg svar på hvorfor pluggene er hvite...
stianhf Skrevet August 29, 2009 Forfatter Skrevet August 29, 2009 Ingen som har peiling på det jeg spurte om i første post?
|Ole| Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 Vist den pluggen på spjeldhuset spretter ut kan du lime den med kva som helst egentlig, så lenge man ikkje kjøre turbo trykk så holder det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå