Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei ikke nødvendigvis, lyden forplanter seg.. en kompis hadde samme "lyd" som du beskriver i sin E30, der hørte man også lyden bedre fra toppen men når han tok ut bunnpanna så kunne han flytte råden opp og ned i fra veiva! :? rådelageret var totalt knust og borte. ville anbefalt deg og kjøre minst mulig med bilen til du finner ut av det :) har også hatt ett par biler med rådebank og man hører det mest fra toppen uansett hva slag motor det er, stygg klakkle lyd når man slipper opp gassen

Skrevet

kan også få den "dieselkaklinga" hvis du holder gassen stabilt på rundt 3-4000omd + når du slipper gassen.

hadde selv rådebank på gamle m20b25maskin min. tok ut, bytta rådelager (sausa det skikkelig inn å satt det sammen) mange mener at lagerflatene ikke skal røres med bar hud?! om dette stemmer er ikke jeg den rette til å svare på, men brukte hansker for sikkerhets skyld :) kjørte 8000km uten eneste lyd, solgte bilen å den gikk som bakkeløpsbil 2år. gikk fortsatt like pent.

Skrevet

Kan også være overttrykksventilen som står på oljepumpa som det er litt "slark" i. Høres ut som en raklelyd når bilen står på tomgang, skal ikke være spesielt farlig så lenge lyden ikke blir værre.

Men ja, du burde få sjekket oljetrykket

Skrevet
kan også få den "dieselkaklinga" hvis du holder gassen stabilt på rundt 3-4000omd + når du slipper gassen.

hadde selv rådebank på gamle m20b25maskin min. tok ut, bytta rådelager (sausa det skikkelig inn å satt det sammen) mange mener at lagerflatene ikke skal røres med bar hud?! om dette stemmer er ikke jeg den rette til å svare på, men brukte hansker for sikkerhets skyld :) kjørte 8000km uten eneste lyd, solgte bilen å den gikk som bakkeløpsbil 2år. gikk fortsatt like pent.

Det med bar hud på rådelager har ikkje eg hørt før? Stemmer dette? Isåfall har eg vert veldi heldig ;)

Skrevet

nei det har ikke noe å si om du bruker gummi hansker eller bar hud så lenge det er godt guffa inn med olje og det ikker er noe fremmed legem på lagra, når du setter det sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...