Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hva er galt når temp måler beveger seg mye frem og tilbake under kjøring? Den holder seg ikke stabil Vipper frem og tilbake. Kommer ikke over midten for å si det slik.

Trond

Skrevet

Luft systemet. Sjekk termostat for funksjon i vannbad (kokende) . En E30 temperatur står aldri stille, forresten. Men hvor mye den beveger seg, det varierer.

Skrevet
Luft systemet. Sjekk termostat for funksjon i vannbad (kokende) . En E30 temperatur står aldri stille, forresten. Men hvor mye den beveger seg, det varierer.

den har ikke gjort slik tidligere, den spretter fram og tilbake. jeg luftet det sist i fjor sommer..

Skrevet
Printplata kan være gåen...

og det er?

Den er inni instrumentet, og hvis den går så kan tempen hoppe opp og ned, det gjorde den på min , skifta printplata og alt ok, har kanskje 1 liggende som er i orden, kan sjekke det..

Finner sånt på høggeriet skulle jeg tro...

Skrevet
Printplata kan være gåen...

og det er?

Den er inni instrumentet, og hvis den går så kan tempen hoppe opp og ned, det gjorde den på min , skifta printplata og alt ok, har kanskje 1 liggende som er i orden, kan sjekke det..

Finner sånt på høggeriet skulle jeg tro...

ok. er det vanskelig å ta ut fra ett instrument?

Skrevet

Etterstram muttern som holder føleren på plass. Du ser lett hvilken det er, når du har skrudd instrumentet ut av dashbord å sett på baksiden. Temp og bensin har samme mutter type mutter. En på vær ende av instrument. Denne løsner med tiden da spennskiven ikke klarer å holde trykket. Om det ikke hjelper, så kan du og splitte instrumentet i to, ta ut temp måler og pusse kontaktpinnene rene for irr. Printplaten i seg selv pleier å være hel. Er IRR i kombinasjon med dårlig kontakt som gjør det. Tilleggs spm, for at jeg ikke skal ha uttalt meg galt, det er vel original temp føler som er montert på motor?

Skrevet
Etterstram muttern som holder føleren på plass. Du ser lett hvilken det er, når du har skrudd instrumentet ut av dashbord å sett på baksiden. Temp og bensin har samme mutter type mutter. En på vær ende av instrument. Denne løsner med tiden da spennskiven ikke klarer å holde trykket. Om det ikke hjelper, så kan du og splitte instrumentet i to, ta ut temp måler og pusse kontaktpinnene rene for irr. Printplaten i seg selv pleier å være hel. Er IRR i kombinasjon med dårlig kontakt som gjør det. Tilleggs spm, for at jeg ikke skal ha uttalt meg galt, det er vel original temp føler som er montert på motor?

Regner med at det er orginal temp føler. Har ikke byttet dette så lenge jeg har hatt bilen.

Men det har ikke noe med at termostaten begynner å bli dårlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...