Hyggmaister Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Hei! Har lagt merke til at jeg får sykt mye mer trykk inn i kupeen fra suben når jeg har bagasjerommet stappa med bagasje...Logisk selvfølgelig, da lyden bare kan gå fremover - men er det noe isolering jeg kan gjøre for å oppnå noe av samme effekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MPowered Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Har du port fra suben og inn i cupeen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hyggmaister Posted August 26, 2009 Author Share Posted August 26, 2009 nope...suben er for øvrig en forholdsvis billig, lukket kasse. Mellom bagasjerom og kupe er det jo metall (sedan), og jeg har lite lyst til å skjære i karosseriet for dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Du kan jo alltids slå ut plata der skiposen skal være - den er allerede stanset ut. Men du bør gjøre litt der for at det ikke skal bli jalla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hyggmaister Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 Mnja, den er på en måte fast...Må jo kutte den opp (?), ettersom det aldri er lagt inn skipose her :/ Det jeg hovedsaklig tenkte på, var effekten av å isolere rundt i bagasjerommet, utenom "veggene" mot kupeen Men her har jeg som dere sikkert forstår nok så lite kunnskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
tofter Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Alltid gunstig å isolere (dempe ressonans) med tanke på trykk. installbay.no har masse godt dempingsmateriale, men det koster.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts